Facebook ή Google Adwords διαφήμιση;

facebook ή google διαφήμιση

Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων που μας προσεγγίζουν για διαφήμιση στο online περιβάλλον ρωτούν ποιο μέσο να επιλέξουν ώστε να ξεκινήσουν την προώθηση της επιχειρησής τους: Facebook ή Google AdWords;


Αρχικά θα πρέπει να πούμε ότι το ιδανικότερο σενάριο είναι η οnline διαφήμιση της επιχείρησής σας να έχει μια ολιστική προσέγγιση με παρουσία σε όλα τα κανάλια ώστε να αποδώσει άμεσα.

Σκεφτείτε ότι ο σήμερινός χρήστης συνδέεται κατά μέσο από 2,2 συσκευές στο διαδίκτυο. Από το κινητό του όταν είναι στο δρόμο για την δουλειά του, από τον υπολογιστή του γραφείου του και από το tablet στο σπίτι. Μέσα από αυτές τις συσκευές ψάχνει πληροφορίες στο Google για ό,τι θέλει να αγοράσει ενώ χαλαρώνει, επικοινωνεί και ενημερώνεται μέσω των Social Media.

Βλέπετε, λοιπόν, την περίπλοκη online διαδρομή που ακολουθει ο χρήστης του internet σήμερα, ώστε να κάνει την έρευνα αγοράς του. Αντιληφθείτε έτσι πόσο σημαντική είναι η παρουσία της επιχείρησής σας σε κάθε digital μέσο!

Tι γίνεται όμως στην περίπτωση που το Budget σας δεν επιτρέπει την παρουσία σας σε όλα τα digital κανάλια; Πως μπορείτε να επιλέξετε από που θα ξεκινήσετε; Με ποιο τρόπο θα θέσετε προτεραιότητες;

Δείτε παρακάτω τους παράγοντες που θα σας καθοδηγήσουν να πάρετε τη σωστή απόφαση:

1.Ορίστε το Budget διαφήμισής σας και δείτε το κόστος ανα κανάλι:

Αρχικά το Google Adwords είναι ένα πιο ακριβό κανάλι σε σχέση με την διαφήμιση στο Facebook αν συγκρίνουμε το CPC (κόστος ανά κλικ) ανά μέσο. Aυτή η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι στο Google η διαφήμισή σας εμφανίζεται όταν ό χρήστης ψαχνει εκείνη την στιγμή το προϊόν ή την υπηρεσία σας.  Aντίθετα, στα Social Media η διαφήμιση εμφανίζεται στο χρήστη την ώρα που εκείνος περνά την ώρα του, χωρίς να προσπαθεί να λύσει μια ανάγκη του!

Διαφέρει, λοιπόν, η πρόθεση του καταναλωτή στα δύο αυτά μέσα!

2. Αναλύστε τον ανταγωνισμό και τον τομέα που δρστηριοποιείται η επιχείρησή σας

Σε κάποιους τομείς (π.χ. τομέας της ομορφιάς ) αν κρίνουμε από το CPC (κόστος ανα κλικ) στην αναζήτηση του Google μπορεί να είναι πολύ ακριβό λόγω του ανταγωνισμoύ που επικρατεί. Οπότε, αν δε διαθέτε ένα μεγάλο budget μπορείτε να επενδύσετε τον περιορισμένο προϋπολογισμό σας στις διαφημίσεις στο Facebook με πάρα πολλές επιλογές στόχευσης που δίνει το μέσο! Χωρίς να σημαίνει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιήσετε το Google Adwords, δείτε όμως πρώτα τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε και τις συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν και αποφασίστε βάσει κόστους!

3.Ορίστε το Στόχο σας!

Τι θέλετε να επιτύχετε μέσω της διαφήμισής σας;

Είναι η βασική ερώτηση στην οποία οι περισσότεροι πελάτες μας δεν απαντούν συγκεκριμένα!

Σκεφτείτε όμως αν έχετε καθορίσει από πριν:

  • Πόσο αντέχει να επενδύσει η επιχείρησή σας στην διαφήμιση,
  • Αν έχετε αναλύσει τον ανταγωνισμό σας
  • Αν έχετε μελετήσει συνολικά τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε.

Έτσι, θα ξεκαθαρίσούν στο μυαλό σας τα αποτελέσματα που θέλετε να έχετε!

Αν λοιπόν, έχετε σα στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησης σας το Facebook είναι το κατάλληλο μέσο. Αν όμως έχετε σα στόχο άμεσα τις πωλήσεις, τότε καλύτερα να ξεκινήστε με Google Adwords!

 

4. Εντοπίστε το στάδιο του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας και τον αριθμό των αναζητήσεων:

Αν το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρετε είναι καινούρια και μη αναγνωρίσιμη από τους καταναλωτές τότε η διαφήμιση στο Google (paid search) με το όνομα του προϊόντος ή της υπηρεσίας μάλλον δεν θα έχει άμεσα την απόδοση που θέλετε! Μην βιαστείτε όμως να αποκλείσετε το Adwords! Μπορείτε απλώς καλύτερα να χρησιμοποιήσετε σε αυτή την περίπτωση σα λέξη κλειδί το πρόβλημα ή την ανάγκη που λύνει η επιχείρησήση σας! (π.χ. Καθαρισμός Κτιρίων αντί για το όνομα του προϊόντος ή την επωνυμία σας)

 

Η απόφαση για τη διαφήμιση της εταιρίας σας στο διαδίκτυο σίγουρα δεν είναι εύκολη! Απότελεί όμως μονόδρομο για την επίτευξη των στόχων σας. Ακόμα και αν έχετε ένα περιορισμένο budget ακολουθείστε αυτά τα βήματα και συμβουλευτείτε τους κατάλληλους συνεργάτες για άμεσα αποτελέσματα!

 

Posted on 31/03/2017 in All Post, Digital Advertising