Αξίζει να ασχοληθεί μια μικρή εταιρία με τα social media?

αξιζει να ασχοληθεί μια μικρή εταιρία με τα social media?

Social media σε μικρές επιχειρήσεις

Μια πρόσφατη έρευνα που διεξάχθηκε από το Manta έδειξε ότι σχεδόν το 50% των επιχειρήσεων έχουν αυξήσει σημαντικά το χρόνο που αφιερώνουν για να διαχειρίζονται τα social media της εταιρίας τους, σύμφωνα με τον Michael Fertik στο Forbes. Ένα άλλο 55% των επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν, απάντησαν ότι χρησιμοποιούν ενεργά τα social media και το Facebook για την αύξηση των πωλήσεων τους και την αφοσίωση των πελατών τους .

Ωστόσο, το 60% των μικρών επιχειρήσεων ανέφεραν ότι δεν έιχαν καμία απόδοση της επένδυσης τους από τα social media εως τώρα.

 

Αυτό μπορεί να φαίνεται προβληματικό, αλλά σκεφτείτε ότι το 40% των μικρών επιχειρήσεων παρατήρησαν επιστροφή των χρημάτων που επένδυσαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωησης. Τι κάνουν λοιπόν διαφορετικά;

 

«Mία σωστά οργανωμένη ψηφιακή παρουσία, σε συνδυασμό με ρεαλιστικές προσδοκίες, μπορεί να είναι μια σημαντική πηγή υποστήριξης για τις περισσότερες εταιρίες,,» γράφει ο Fertik.  «Πολύ συχνά, όμως, είναι εύκολο να γίνουν κάποια λάθη λόγω απειρίας».

Τι λάθη?

Το πρώτο μεγάλο λάθος είναι να φτιάχνετε προφίλ σε όλα τα social media χωρίς να σκεφτείτε που βρίσκονται οι πελάτες σας. Για παράδειγμα το να δαπανήσετε χρόνο και χρήμα στο Pinterest αν είστε μηχανικός αυτοκινήτων δεν είναι σίγουρα προς το συμφέρον σας. Δεν υπάρχουν εμπόδια για την είσοδο στα κοινωνικά δίκτυα μέσων μαζικής δικτύωσης, με αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να εντάσσονται σε όλα αυτά χωρίς να λαμβάνουν υπόψη το σημαντικό χρόνο και την προσπάθεια, και ναι, ακόμη και τα χρήματα, που θα είναι απαραίτητα για την οργάνωση μιας πραγματικής εκστρατείας σε όλα αυτά τα social media.. Πηγαίνετε όπου είναι οι πελάτες σας και επενδύστε εκεί τους πόρους σας.

 

«Είναι πολύ καλύτερο να χαλαρώσουμε και να κοιτάξουμε τα δεδομένα προτού να επενδύσουμε πάρα πολύ σε ένα social media ή πριν μπούμε σε πολλά διαφορετικά», γράφει ο Fertik. «Ποιοι πελάτες αγοράζουν τα προϊόντα σας;  Σε ποια κοινωνικά δίκτυα αυτοί συχνάζουν; Τι είδους περιεχόμενο κάνουν share, like ή retweeted; Αν τα στοιχεία λένε πχ ότι ο μέσος πελάτης σας είναι μια μητέρα γύρω στα 40 που της αρέσει το Facebook, τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να σπαταλήσετε το χρόνο και την ενέργειά σας στο Twitter, τουλάχιστον αρχικά. »

 

Ένα άλλο λάθος που κάνουν οι μη έμπειροι χρηστες των social media είναι ότι δεν δημοσιεύουν αρκετά. Ή μάλλον, δε δημοσιεύουν συχνά. Ξεκινούν δημοσιεύοντας πολύ στην αρχή και στη συνέχεια σταματούν. Θα πρέπει να υπάρχει ένα πρόγραμμα που να μπορεί να χωρέσει στο χρόνο εργασίας σας αλλιώς βρείτε το κατάλληλο άτομο με γνώσεις να το κάνει για εσάς. Τα social media δε διαφέρουν από ένα πεινασμένο μωρό-που απαιτεί τάισμα σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα, «γράφει ο Fertik.» Μην ορίσετε ένα ρυθμό που δεν μπορείτε να διατηρήσετε. 

 

Όσο για το τι είδους περιεχόμενο θα πρέπει να δημιουργήσετε, ρωτήστε πρώτα τον εαυτό σας: Τι είδους περιεχόμενο τραβάει την προσοχή σας; Τι περιεχόμενο έχει αξία για εσάς; Στη συνέχεια, ρωτήστε τον εαυτό σας τι είδους περιεχόμενο θα έχει αξία για τους πελάτες σας. Τι μπορείτε να τους διδάξει; Τι μπορείτε να κάνετε για να τους διασκεδάσετε; Έχετε αίσθηση του χιουμορ;; (Οι χρήστες ανταποκρίνονται πολύ καλά σε posts με χιούμορ.)

 

Αφιερώστε λίγο χρόνο με το να πειραματιστείτε στα social media. Ανεβάστε ένα post που να αφηγείται μια ιστορία. Κατόπιν ανεβάστε ένα post με μία ερώτηση. Δείτε ποιο ανταποκρίνεται καλύτερα στο ακροατήριό σας. Προσφέρετε ένα δώρο. Δημοσιεύστε μια εικόνα. Ποιο post έχει μεγαλύτερη απήχηση; Έτσι θα μπορέσετε να βελτιώσετε τη στρατηγική σας στα social media: Με πειραματισμούς και λάθη.

Είναι επίσης πολύ σημαντικό να έχετε συγκεκριμένους στόχους για την παρουσία σας στα social media. Το πρώτο βήμα για να πετύχει η στρατηγική που ακολουθείτε, είναι να υπάρχει στρατηγική! Πρέπει να καθορίσετε τους στόχους σας και τους βασικούς δείκτες επιτυχίας σας (KPIs),» γράφει ο Frink .«Θέλετε να έχετε εκατοντάδες fans στη σελίδα σας, ή θέλετε να οδηγήσετε τους χρήστες στο site σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας; Η απόφαση σχετικά με τους στόχους σας θα πρέπει να επικεντρωθεί γύρω από τις δράσεις που πραγματικά μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να επιτύχει.

Μόλις έχετε ορίσει τους στόχους σας και έχετε βρει και αρκετό περιεχομένο για να μοιραστείτε με τον κόσμο, πρέπει να βρείτε τρόπο να συνδεθείτε με το online κοινό σας και να προσελκύσετε νέους εν δυνάμει πελάτες. Μοιραστείτε το περιεχόμενό τους., σχολιάστε προσεκτικά, με σεβασμό και χωρίς αυτοπροβολή τις ερωτήσεις τους, βρειτε τι τους αρέσει!

Προεγγίζοντας τους κατάλληλους ανθρώπους θα αυξηθεί σταδιακά το κοινό σας, το οποίο όσο μεταδίδει το περιέχομενό σας. συνεχώς θα μεγαλώνει.

Τέλος, να είστε σε ετοιμότητα για τυχόν αρνητική κριτική. Κάθε επιχείρηση έχει να την αντιμετωπίσει. Είναι πραγματικά ένα σημάδι ότι η σελίδα κοινωνικής δικτυωσης σας έχει ροή! Απαντήστε πάντα ειλικρινά και με επαγγελματισμό. Αναλάβετε τις ευθύνες σας και ποτέ μην προσπαθήσετε να κουκουλώσετε την κατάσταση. Πείτε την αλήθεια, ζητήστε συγγνώμη και ανοίξτε διάλογο με το κοινό σας. Σϊγουρα θέλουν να σας ακούσουν!

Μην αφήσετε τα social media και το κοινό σας να σας ξεφύγει. Μπείτε στο παιχνίδι.

 

ΠΗΓΉ: Is Social Media Marketing Worth It for Small Businesses?/ Socialmediatoday.com

 

Posted on 01/09/2015 in All Post, social media