Oι διαγωνισμοί στο Facebook είναι πλέον συχνό φαινόμενο. Από τις πιο μικρές εταιρίες μέχρι τις πιο μεγάλες διεξάγουν διαγωνισμούς & αποτελούν βασικό στοιχείο για την προώθησή τους.
Πριν προχωρήσω θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι οι διαγωνισμοί Facebook χωρίζονται σε 2 κατηγορίες :
- Οι διαγωνισμοί που είναι ένα απλό post & παρακινούμε τους χρήστες για να συμμετάσχουν να κάνουν ( Like, Comment, Share) κάτω από αυτό το post.
- Στους διαγωνισμούς μέσω εφαρμογής – πλατφόρμας , oυσιαστικά πρόκειται για ένα mini site μιας σελίδας που έχει σαν σκοπό την συλλογή στοιχείων από τους ενδιαφερόμενους (τηλέφωνα – email η ότι άλλο είναι χρήσιμο για την επιχείρηση ) που ενσωματώνετε στο Facebook page σας.
Διαγωνισμοί Facebook την ΔΕΝ επιτρέπετε
Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείτε προσωπικά Χρονολόγια και συνδέσεις φίλων για τη διεξαγωγή προωθήσεων (π.χ. δεν επιτρέπεται η χρήση εκφράσεων όπως «για να συμμετάσχετε, κοινοποιήστε το στο Χρονολόγιό σας» ή «για να έχετε περισσότερες συμμετοχές, κοινοποιήστε το στο Χρονολόγιο ενός φίλου σας» ή «προσθέστε τους φίλους σας με ετικέτες σε αυτή τη δημοσίευση για να συμμετάσχετε»).
Σύμφωνα με τους όρους του Facebook δεν επιτρέπετε να :
- Ζητήστε από τους χρήστες να κοινοποιήσουν ως απαίτηση συμμετοχής
- Ζητήστε από τους χρήστες να κάνουν tag φίλους τους ως απαίτηση συμμετοχής
- Ζητήστε από τους χρήστες να κάνουν Like στη σελίδα σας ως απαίτηση συμμετοχής
Τώρα θα μου πείτε και όλοι αυτοί οι διαγωνισμοί που έχετε συναντήσει πως ζητάνε αυτά ; Ε όλοι όσοι ζητάνε τα παραπάνω παραβιάζουν τους κάνονες του Facebook.
Τι άλλο πρέπει να προσέξετε.
Αν χρησιμοποιείτε το Facebook για τη διεξαγωγή ενός διαγωνισμού, είστε υπεύθυνοι για τη νόμιμη λειτουργία αυτής της προώθησης, καθώς επίσης και για τα εξής:
- Τους όρους και τις προϋποθέσεις
- Τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες κανόνες και κανονισμούς
- Δήλωση ότι η προώθηση δεν χορηγείται, δεν υποστηρίζεται και δεν διεξάγεται από το Facebook, ούτε συνδέεται με αυτό με οποιονδήποτε τρόπο.
- Ενημερώστε τους συμμετέχοντες όταν ο διαγωνισμός αρχίζει, τελειώνει και πόσο χρονικό διάστημα θα διαρκέσει.
- Πείτε πότε και πώς θα επιλεγεί ο νικητής
Συμπέρασμα
Η τήρηση των κανόνων σημαίνει λιγότερες πιθανότητες να διαγραφεί το περιεχόμενό σας ή να διακοπεί ή ακόμα και να απαγορευτεί μόνιμα η σελίδα σας. – Περισσότερα σχετικά με τους κανόνες ΕΔΩ
Διαγωνισμοί στο Facebook πως να ξεκινήσετε
Για να δημιουργήσετε ένα διαγωνισμό στο Facebook που να λειτουργεί πραγματικά, υπάρχουν τέσσερα σημαντικά σημεία που πρέπει να αντιμετωπίσετε.
1. Ξεκινήστε με το γιατί
Ορίσετε τον κύριο στόχο σας. Έτσι θα μετρήσετε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού σας!
Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι στόχων, αλλά συνήθως εμπίπτουν σε μία από τις ακόλουθες δύο κατηγορίες:
- Ευαισθητοποίηση προϊόντων
- Συλλογή δεδομένων
2. Επιλέξτε το σωστό δώρο
Το δώρο είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του διαγωνισμού σας. Είναι αυτό που ωθεί τους ανθρώπους για να πάρουν μέρος. Κάντε το δώρο σας να είναι κάτι σχετικό με την επιχείρησή σας.
Πολλές φορές βλέπω διαγωνισμούς πχ από ένα κατάστημα έπιπλων να κάνει δώρο ένα iphone ! Ναι οκ όλοι θέλουν ένα iphone, άρα θα πάρουν μέρος πολλοί, πάρα πολλοί και στο τέλος του διαγωνισμού θα έχετε συλλέξει και 5000 emails. Από ποιους; από όσους θέλουν ένα iphone.
Για να το κάνουμε λίγο διαφορετικά, αντί για iphone το κατάστημα έπιπλων, δίνει δώρο ένα στρώμα Όταν τελειώσει ο διαγωνισμός έχετε συλλέξει 2000 emails. Από ποιους; από όσους χρειάζονται προφανώς ένα στρώμα
Έπειτα αποφασίζετε να στείλετε ένα newsletter με τα νέα ανατομικά στρώματα στις 2 αυτές λίστες. Ποια πιστεύετε ότι θα έχει καλύτερα αποτελέσματα;
3.Γίνεται δημιουργικοί
Η σελίδα του διαγωνισμού πρέπει να είναι απλή και συναρπαστική. Πρέπει να ενθουσιάσει τους ανθρώπους για το διαγωνισμό και το δώρο και να διευκολύνει την είσοδο.
4.Προωθήστε τον διαγωνισμό σας
Πλέον είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε τον διαγωνισμό σας, επιλέξτε το σωστό κοινό που θέλετε να να δει τον διαγωνισμό σας.
Σκεφτείτε το διαγωνισμό σας ως ιστορία ειδήσεων. Στη συνέχεια, σκεφτείτε το Facebook ως διανομέα. Δεν προσπαθείτε να δημοσιεύσετε τις ειδήσεις σας στο Facebook, προσπαθείτε να διανείμετε τα νέα σας μέσω του Facebook.
Τελικές σκέψεις
Οι διαγωνισμοί στο Facebook αποτελούν μια εξαιρετική στρατηγική marketing . Οι άνθρωποι αγαπούν τα δώρα συνεπώς και τους διαγωνισμούς.
Στην τελική είναι μια συναλλαγή win-win #we_all_love_contests.
Τι μπορεί να κερδίσει η επιχείρηση από ένα διαγωνισμό :
Εάν ενδιαφέρεστε να ξεκινήσετε έναν διαγωνισμό στο Facebook μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας