Σκέφτεστε να ξεκινήσετε την διαφήμιση στο Facebook για την επιχείρηση σας, άλλα έχετε πολλές απορίες. Διαβάστε αυτό το άρθρο και που ξέρετε μπορεί να βρείτε απαντήσεις ή να αναθεωρήσετε πολλά πράγματα .
Από τον Σεπτέμβριο του 2018, πάνω από 2,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook.
Αυτό και μόνο σημαίνει ότι το Facebook είναι μια βασική πλατφόρμα μάρκετινγκ για σχεδόν κάθε επιχείρηση!
Διαφήμιση στο Facebook: μερικά στοιχεία που μιλάνε από μόνα τους.
- Το 42% των εμπόρων αναφέρει ότι το Facebook είναι κρίσιμο ή σημαντικό για την επιχείρησή τους.
- Ο μέσος χρόνος που αφιερώνεται σε κάθε επίσκεψη στο Facebook είναι 20 λεπτά.
- Υπάρχουν πάνω από 60 εκατομμύρια ενεργές επιχειρηματικές σελίδες.
- Ένας μέσος χρήστης του Facebook κάνει κλικ σε 8 διαφημίσεις το μήνα
- Το κόστος διαφήμισης μπορεί να είναι λιγότερο από το 2% του κόστους μιας τηλεοπτικής διαφήμισης και να καταλήγει στο ίδιο κοινό (4.428.786 ενεργοί χρήστες στην Ελλάδα)
Γιατί Διαφήμιση στο Facebook ;
1Οι πελάτες σας δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους στο Facebook
Το 80% όλων των χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιεί το Facebook. Οι περισσότεροι χρήστες ελέγχουν τη σελίδα τους πολλές φορές την ημέρα. Ανεξάρτητα από το ποιοι είναι οι πελάτες σας, χρησιμοποιούν το Facebook και, το χρησιμοποιούν καθημερινά.
2Η στόχευση είναι εκπληκτική
Οι επιχειρήσεις μπορούν να στοχεύουν τους χρήστες με τις διαφημίσεις Facebook ανά τοποθεσία, δημογραφικά στοιχεία, ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα, συμπεριφορά και συνδέσεις.
3Η διαφήμιση Facebook είναι η φθηνότερη μορφή διαφήμισης
Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα της διαφήμισης στο Facebook είναι ότι είναι μια από τις φθηνότερες μορφές διαφήμισης . Μπορείτε να ξοδέψετε κυριολεκτικά 5 -10 € και να φτάσετε σε 1.000 άτομα.
4Αυξάνει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας.
Η διαφήμιση Facebook θα ενισχύσει σημαντικά την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας . Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ενημερώσετε τους ανθρώπους για το τι προσφέρετε.
5Με την διαφήμιση στο Facebook αυξάνετε την κυκλοφορία στο site σας
Η διαφήμιση στο Facebook θα ενισχύσει την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου σας. Μπορείτε να εκτελέσετε μια καμπάνια και να στελνετε το κοινος σας στον ιστοτοπο σας
6Η διαφήμιση στο Facebook είναι μετρήσιμη
Δεν υπάρχει καμία εικασία με τη διαφήμιση στο Facebook. Τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα. Και, οι αριθμοί θα μιλήσουν για τον εαυτό τους. Θα μπορείτε να δείτε πόσες εμφανίσεις, κλικ και μετατροπές λαβατε.
7Η διαφήμιση μέσω Facebook μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Η διαφήμιση στο Facebook μπορεί να τροφοδοτήσει τις προσπάθειες μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις φόρμες διαφημίσεων Facebook για να συλλάβετε επαφές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσω διαφημίσεων στο Facebook
8Εισχωρήσετε σε νέες αγορές
Η διαφήμιση στο Facebook μπορεί να σας βοηθήσει να επεκταθείτε σε νέες αγορές. Εάν εισάγετε ένα νέο προϊόν ή μια υπηρεσία στην αγορά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη διαφήμιση Facebook για να αυξήσετε την έκθεσή του.
9Οι ανταγωνιστές σας χρησιμοποιούν τη διαφήμιση στο Facebook
Οι ανταγωνιστές σας χρησιμοποιούν τη διαφήμιση Facebook για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Συνεπώς τους διευκολύνετε όταν δεν χρησιμοποιείτε διαφημίσεις στο Facebook .
10Η διαφήμιση στο Facebook είναι μονόδρομος (το οργανικό Facebook είναι σχεδόν νεκρό)
Οι μέρες του οργανικού μάρκετινγκ στο Facebook έχουν τελειώσει. Μετά τις τελευταίες αλλαγές στον αλγόριθμο του ΜΟΝΟ το 2% θα δει μια δημοσίευση σας.
Που θα εμφανίζεται η Διαφήμιση στο Facebook ;
Αφού δημιουργήσετε τις διαφημίσεις σας ήρθε η ώρα να ορίσετε που θα εμφανιστούν; Ναι κάλα διαβάσατε , το Facebook διαθέτει διάφορα σημεία που μπορείτε να προβάλλετε τις διαφημίσεις σας και ονομάζονται «τοποθετήσεις».
Οι τοποθετήσεις σας στο Facebook θα καθορίζουν, φυσικά, πού εμφανίζεται η διαφήμισή σας και σε ποιες πλατφόρμες. Αυτό, με τη σειρά του, θα επηρεάσει πολλούς άλλους παράγοντες, όπως τη μορφή που μπορεί να λάβει η διαφήμισή σας σε διαφορετικές πλατφόρμες, πόσο κείμενο μπορείτε να έχετε, ακόμη και το κόστος διαφήμισης.
Ας δούμε τις διαθέσιμες τοποθετήσεις διαφημίσεων
Σε Ροή
Οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται στις ενημερώσεις των χρηστών σε κινητά , υπολογιστές & laptop. Οι διαφημίσεις ροής έχουν υψηλότερο ποσοστό κλικ και χαμηλότερο κόστος ανά μετατροπή.
Στην Δεξιά Στήλη
Οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται στη δεξιά στήλη κατά μήκος των σελίδων του Facebook και μόνο στα άτομα που χρησιμοποιούν το Facebook από υπολογιστή.
Άμεσα άρθρα
Τα Στιγμιαία Άρθρα παρουσιάζονται σε μια μεγάλη μορφή, μόνο για κινητά (ουσιαστικά μια ολόκληρη ιστοσελίδα) με γρήγορη φόρτωση άρθρων με εικόνες και βίντεο.
Βίντεο σε ροή
Οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται ως σύντομα βίντεο τόσο στα βίντεο on demand όσο και σε επιλεγμένες live μεταδόσεις .
Marketplace
Οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται στην αρχική σελίδα του Marketplace ή στα άτομα που περιηγούνται στο Marketplace από την εφαρμογή Facebook για κινητά.
Stories
Οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται στις ιστορίες που δημοσιεύουν οι χρήστες του Facebook. Οι διαφημίσεις σε ιστορίες εμφανίζονται μόνο σε όσους βλέπουν ιστορίες στο Facebook και το Instagram.
Messenger
Υπάρχουν δύο διαφημιστικές επιλογές για το Messenger: Διαφημίσεις στα Εισερχόμενα του Messenger και διαφημίσεις στο Messenger Stories. Στα Εισερχόμενα του Messenger, οι διαφημίσεις εμφανίζονται μεταξύ των συζητήσεων. Στο Messenger Stories, οι διαφημίσεις εμφανίζονται μεταξύ οργανικών ιστοριών, όπως γίνεται και στο Facebook Stories και το Instagram Stories.
Επομενα βηματα
Facebook Pixel πρόκειται για ένα τμήμα κώδικα που τοποθετείτε στο site σας, με το οποίο μπορείτε να κάνετε μετρήσεις, να βελτιστοποιείτε τις διαφημίσεις σας και να δημιουργείτε κοινά για στόχευση.
Δημιουργήστε διαφημίσεις γύρω από τους στόχους σας.
Η διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook σάς επιτρέπει να δημιουργείτε διαφημίσεις βάσει οποιουδήποτε από 11 συγκεκριμένους στόχους.
Η γνώση της προτεραιότητάς σας όχι μόνο θα σας επιτρέψει να δημιουργήσετε τις διαφημίσεις σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά και να μετρήσετε με ακρίβεια την απόδοση επένδυσής σας.
Αναγνωρισιμότητα επωνυμίας :
Δείχνει την εκτιμώμενη αύξηση της διαφημιστικής ανάκλησης, δηλ. δείχνει πόσα άτομα πιστεύουμε ότι θα θυμούνται τη διαφήμισή σας αν τα ρωτήσουμε εντός δύο ημερών.
Απήχηση :
Ο στόχος «Απήχηση» μεγιστοποιεί τον αριθμό των ατόμων που βλέπουν τις διαφημίσεις σας και τη συχνότητα στην οποία τις βλέπουν.
Κίνηση :
Ο στόχος «Κίνηση» έχει σχεδιαστεί για να κατευθύνει τους χρήστες στο site σας ή στην εφαρμογή σας.
Αλληλεπίδραση :
Ο στόχος «Αλληλεπίδραση» έχει σχεδιαστεί για να προσελκύετε περισσότερα άτομα να δουν και να αλληλεπιδράσουν με τη δημοσίευση ή με τη Σελίδα σας στο Facebook.
Εγκαταστάσεις εφαρμογής :
Εάν θέλετε να πείσετε περισσότερα άτομα να εγκαταστήσουν την εφαρμογή σας, χρησιμοποιείται αυτή την μορφή διαφήμισης
Προβολές βίντεο :
Όταν επιλέγετε το στόχο «Προβολές βίντεο», οι διαφημίσεις σας με βίντεο βελτιστοποιούνται έτσι ώστε να αποφέρουν τις περισσότερες δυνατές προβολές. Δείξτε τις διαφημίσεις σας στα άτομα που είναι πιθανότερο να τις παρακολουθήσουν για τουλάχιστον 2 συνεχόμενα δευτερόλεπτα, 10 δευτερόλεπτα ή 15 δευτερόλεπτα.
Aνεύρεση υποψήφιων πελατών :
Οι διαφημίσεις ανεύρεσης υποψήφιων πελατών σάς δίνουν τη δυνατότητα να συγκεντρώνετε πληροφορίες από πιθανούς πελάτες. Οι πληροφορίες που μπορείτε να συγκεντρώσετε περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, ονόματα, διευθύνσεις email, αριθμούς τηλεφώνου κ.ά.
Μηνύματα :
Με το στόχο «Μηνύματα», μπορείτε να ξεκινάτε συζητήσεις μέσω μηνυμάτων μέσα από διαφημίσεις που οδηγούν στο Messenger και να συνεχίζετε υπάρχουσες συζητήσεις με χορηγούμενα μηνύματα.
Μετατροπές :
Ο στόχος «Μετατροπές» έχει σχεδιαστεί για να ενθαρρύνει σημαντικές ενέργειες στον ιστότοπο ή στην εφαρμογή σας. Επιλέγοντας το στόχο «Μετατροπές», μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις που:
- Αυξάνουν τις μετατροπές στον ιστότοπό σας (πχ αγορά προϊόντων ή συμπληρωμένες φόρμες)
- Αυξάνουν τις μετατροπές στην εφαρμογή σας (Αλληλεπίδραση με εφαρμογή)
Πωλήσεις από κατάλογο
Προβάλετε προϊόντα από τον κατάλογό σας με βάση το στοχευμένο κοινό.
Κίνηση στο κατάστημα :
Ο στόχος «Κίνηση στο κατάστημα» είναι διαθέσιμος σε όλες τις επιχειρήσεις που έχουν πολλά φυσικά καταστήματα, εστιατόρια, αντιπροσωπείες ή άλλες τοποθεσίες. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτόν το στόχο για να προσεγγίσετε άτομα εντός μια ορισμένης απόστασης από κάθε τοποθεσία σας και να τα βοηθήσετε να εντοπίσουν ή να επικοινωνήσουν με την πλησιέστερη τοποθεσία.
Διαφήμιση στο Facebook vs Προωθημένων δημοσιεύσεων
Κάθε επιχείρηση σήμερα που επενδύει στο Facebook θέλει να δει επιστροφή στα κέρδη της. Έτσι, μπορούμε να καταλάβουμε πόσο έντονος είναι ο ανταγωνισμός και γιατί το Facebook έχει γίνει δύσκολο για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να συνδεθούν με τους οπαδούς τους, αν δεν κάνουν διαφήμιση.
Δικαιολογημένα, πολλά άτομα έχουν δυσαρεστηθεί με τη νέα αυτή προσέγγιση του Facebook που απαιτεί διαφημιστική δαπάνη από τις επιχειρήσεις για να προβληθούν στο κοινό που θέλουν, αλλά με πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες, το Facebook είναι ουσιαστικά ένα μονοπώλιο, οπότε παίζουμε με τους κανόνες του.
Τι είναι μια προωθημένη δημοσίευση;
Είναι ο πιο απλός τρόπος διαφήμισης στο Facebook, μια προωθημένη δημοσίευση είναι μια δημοσίευση στο χρονολόγιο της σελίδας σας στην οποία μπορείτε να επενδύσετε χρήματα προκειμένου να την προωθήσετε σε κάποιο κοινό που θα επιλέξετε. Οι προωθημένες δημοσιεύσεις διαφέρουν από τις διαφημίσεις του Facebook, καθώς δεν δημιουργούνται στη Διαχείριση διαφημίσεων και συνεπώς δεν διαθέτουν τις ίδιες δυνατότητες εξατομίκευσης & στοχεύσεις.
Όταν προωθείτε μια δημοσίευση, αυτή εμφανίζεται στις Ενημερώσεις του κοινού σας στο Facebook ως διαφήμιση. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε το Instagram ως διαφημιστική τοποθέτηση για την προωθημένη δημοσίευσή σας.
Όπως γνωρίζετε, ο αλγόριθμος του Facebook δεν εμφανίζει σε όλους τους fans της σελίδας σας τις αναρτήσεις σας. Η προώθηση των posts είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να φτάσουν σε ολόκληρο το κοινό σας με χαμηλό κόστος. Μπορείτε να προωθήσετε οποιοδήποτε posts είναι ήδη στο Timeline σας ή να δημιουργήσετε ένα νέο.
Τι είναι οι διαφημίσεις του Facebook;
Οι διαφημίσεις του Facebook δημιουργούνται μέσω της Διαχείρισης διαφημίσεων και προσφέρουν πιο σύνθετες λύσεις προσαρμογής. Υπάρχουν πολλοί διαφημιστικοί στόχοι που μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε τους επιχειρηματικούς στόχους που έχετε θέσει και να προσεγγίσετε τα κοινά που σας ενδιαφέρουν περισσότερο.
Όταν χρησιμοποιείτε τις διαφημίσεις, μπορείτε να στοχεύσετε το κοινό σας με βάση δημογραφικούς παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, την τοποθεσία κτλ. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, μπορείτε να στοχεύσετε ακόμη πιο συγκεκριμένα βάσει των ενδιαφερόντων τους, της οικογενειακής τους ή επαγγελματικής τους κατάστασης, ή των πολιτικών τους πεποιθήσεων.
Πότε να χρησιμοποιείτε τις διαφημίσεις του Facebook και πότε τις προωθημένες δημοσιεύσεις
Είναι σημαντικό για κάθε επιχείρηση να προσδιορίζει ακριβώς τι ελπίζει να πετύχει με μια διαφήμιση. Για παράδειγμα, αν σας ενδιαφέρει η αλληλεπίδραση του κοινού με τη Σελίδα σας ή η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σας, η προώθηση μιας δημοσίευσης είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αυξήσετε την ορατότητα και να αναπτύξετε το κοινό σας. Για να δημιουργήσετε πιο σύνθετους τύπους διαφημίσεων και εκστρατειών, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε τη Διαχείριση διαφημίσεων.
Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο Facebook ;
Αν είστε ιδιοκτήτης επιχείρησης που εξετάζει για πρώτη φορά διαφημίσεις στο Facebook, στοιχηματίζω ότι η πρώτη σας ερώτηση είναι:
Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο Facebook ; Λοιπόν για να μην σας δώσω την κλασική απάντηση «Εξαρτάται» που παρεμπιπτόντως ισχύει 100% – Έχω ένα μέσο όρο για να ξεκινήσετε :
Εάν υπολογίζετε το κόστος ανά κλικ (CPC) υπολογίστε κατά μέσο όρο περίπου 0,27 € ανά κλικ. Εάν μετράτε το κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις (CPM), η διαφήμιση στο Facebook κοστίζει περίπου 7,19 € CPM (πηγή )
Παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος των διαφημίσεων Facebook
1 Στόχος διαφήμισης
Ο στόχος που επιλέγετε καθορίζει σε ποιον το Facebook θα εμφανίζει διαφημίσεις, οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν το κόστος σας.
2Τύπος και ποσό υποβολής προσφορών
Υπάρχουν δύο τρόποι υποβολής προσφορών για τις διαφημίσεις σας, Αυτόματη και Μη αυτόματη.
Με την Αυτόματη υποβολή προσφοράς, το Facebook ορίζει την προσφορά σας για να λάβετε τις περισσότερες ενέργειες για την καλύτερη τιμή. Με τη Μη αυτόματη υποβολή προσφορών, αποφασίζετε τι αξίζει ένα αποτέλεσμα για εσάς.
Όσο υψηλότερη είναι η προσφορά σας, τόσο μεγαλύτερη πρόσβαση έχετε στους ανθρώπους που έχουν μεγαλύτερη σημασία.
3Κοινό
Το κοινό που επιλέγετε για να εμφανίσετε τις διαφημίσεις σας έχει να κάνει με το τελικό κόστος. Όσο πιο συναφές είναι το κοινό σας, τόσο χαμηλότερο είναι το κόστος. Εάν πάλι στοχεύετε κοινό με υψηλή ζήτηση τότε το κόστος θα είναι πιο ακριβό
4Ποιότητα διαφημίσεων
Αν ήθελα να πω ότι πρέπει να επιλέξετε δύο πράγματα για να βελτιστοποιήσετε τη μείωση του διαφημιστικού σας κόστους στο Facebook, η Ποιότητα Διαφήμισης θα είναι η πρώτη στη λίστα μου.
Οι διαφημίσεις σας πρέπει να είναι ενδιαφέρουσες, ελκυστικές για την οπτική τους εμφάνιση και να εχουν ενα ξεκαθαρο μυνημα.
5Ο κλάδος σας
Ας σκεφτούμε αυτό λογικά. Αν πουλάτε Ρολόγια Rolex, το κόστος ανά αποτέλεσμα θα είναι πιθανώς υψηλότερο από το εάν πουλάτε λουλούδια.
Το κόστος μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον κλάδο σας , το προϊόν η την υπηρεσία που θέλετε να διαφημίσετε . Επίσης εάν διαφημίζεστε σε άτομα (B2C) ή σε επιχειρήσεις (B2B). Συνήθως το B2C είναι πιο ακριβό από το B2B.
Κλείνοντας
Όπως μπορείτε να δείτε, δεν υπάρχει καθορισμένο ποσό για το κόστος των διαφημίσεων στο Facebook.
Εάν θέλετε να δείτε τι μπορεί να κάνει η διαφήμιση μέσω Facebook για εσάς, επικοινωνήστε μαζί μας.