Γιατί να μην αγοράσετε έτοιμη λίστα με email (& 5 tips για να χτίσετε τη δική σας ΔΩΡΕΑΝ!)
Χρειάζεστε αποδέκτες στα email που σκοπεύετε να στείλετε και τους χρειάζεστε γρήγορα! Αν μπορούσατε να τους αποκτήσετε και με οικονομικό τρόπο, αυτό θα ήταν ιδανικό, σωστά; Δείτε μερικές συμβουλές για το email marketing που μπορεί να εφαρμόσει η εταιρεία σας.
To email marketing είναι μια αρκετά διαδεδομένη πρακτική στις ημέρες μας,ενώ ολοένα και περισσότεροι επιχειρηματίες επενδύουν σε σχετικές ενέργειες, καθώς τo SEO, τα social media και το email marketing αποτελούν τρείς από τις σημαντικότερες digital marketing ενέργειες και μπορούν να ανεβάσουν τα κέρδη της επιχείρησης σας πολύ ψηλά.
Πρέπει να υποστηρίξετε πάση θυσία την ομάδα πωλήσεων σας και ο πρώτος τρόπος που σας έρχεται στο μυαλό είναι η αγορά μιας λίστας email και η αποστολή προωθητικών email;
Μάθετε πως αυτή η κίνηση απελπισίας μπορεί τελικά να σας κάνει περισσότερο κακό παρά καλό. Ναι, χιλιάδες νέες επαφές είναι πολύ σημαντικές, αλλά πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί στις κινήσεις σας – καθότι μπορεί να προκαλέσετε μεγάλο πλήγμα στη φήμη του brand σας.
Αγορά μιας λίστας emailΓια παράδειγμα, μπορείτε να αγοράσετε μια λίστα με 50.000 ονόματα και διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για άτομα που ζουν στην Αθήνα και δεν έχουν παιδιά ή ό,τι κοινό στοχεύετε.
Ενοικίαση μιας λίστας emailΣε αυτήν την περίπτωση δεν μπορείτε να δείτε τις διευθύνσεις των ατόμων στα οποία στέλνετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επομένως πρέπει να συνεργαστείτε με μια εταιρία για την αποστολή των newsletter σας.
Αποκτήστε μια λίστα με email –οργανικάΑυτό είναι το ιδανικό σενάριο. Ο μελλοντικός αποδέκτης των δικών σας ενεργειών email marketing σας δίνει οικειοθελώς τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του είτε online είτε αυτοπροσώπως, ώστε να μπορείτε να του στείλετε τις ενημερώσεις της επιχείρησης σας.
Πολλοί θα σας πουν ότι η λίστα που προσπαθούν να σας πουλήσουν απαρτίζεται από επαφές που έχουν αποδεχθεί την παραλαβή ενημερωτικών email, συνεπώς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει.
Oι παραλήπτες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μιας αγορασμένης λίστας δεν δέχθηκαν ποτέ στην πραγματικότητα να λαμβάνουν email από τη δική σας επιχείρηση, κι αυτό είναι γεγονός. Ακολουθούν συγκεκριμένοι λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να αγοράζετε λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου…
Παραβίαση των κανόνων του GDPR Οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε όλον τον κόσμο υποχρεούνται νομικά να δίνουν στους παραλήπτες την επιλογή να μην λαμβάνουν ενημερωτικά email και να μπορούν να εξατομικεύσουν την εγγραφή τους σε έναν ιστότοπο ανά πάσα στιγμή. Οι επαφές σας πρέπει να μπορούν να το κάνουν αυτό απευθείας από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που τους στέλνετε. Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) είναι ένας ευρωπαϊκός νόμος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων που τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 2018 και απλά απαγορεύει ενέργειες όπως η αγορά λίστας. Αν αυτό δε σας είναι αρκετό…
Οι αξιόπιστες υπηρεσίες email marketing δεν σας επιτρέπουν να στέλνετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε λίστες που έχετε αγοράσει
Επιπλέον αν χρησιμοποιείτε κάποιο λογισμικό email marketing (πχ Mailchimp, Moosend κοκ) ή σχεδιάζετε να το κάνετε στο μέλλον, θα διαπιστώσετε ότι oι αξιόπιστες εταιρείες θα επιμείνουν στο να χρησιμοποιείτε λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις οποίες οι συνδρομητές σας έχουν κάνει εγγραφή.
Οι καλές email λίστες δεν… είναι προς πώληση!
Εάν η επιχείρησή σας δεν είναι στη μέση μιας… συγχώνευσης ή εξαγοράς, δεν πρόκειται να βρείτε προς αγορά μια λίστα email υψηλής ποιότητας, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
Τα άτομα σε μια λίστα που αγοράσατε ή ενοικιάσατε δεν σας γνωρίζουν πραγματικά
Αναφερθήκαμε σε αυτό νωρίτερα, αλλά αξίζει να σταθούμε λίγο παραπάνω. Οι λίστες που έχουν ενοικιαστεί ή αγοραστεί τις περισσότερες φορές αποσπώνται από άλλους ιστότοπους και αυτό αποτελεί από μόνο του μια κακή πρακτική.
Θα βλάψετε την απόδοση των email σας και τη φήμη της IP σας.
Είστε πραγματικά πρόθυμοι να διακινδυνεύσετε όχι μόνο την απόδοση του email σας, αλλά και τη φήμη της διεύθυνσης IP και της εταιρείας σας; Ακόμα κι αν μετά από λίγο χρονικό διάστημα αποφασίσετε να στείλετε email μόνο σε επαφές που έχουν κάνει opt in, θα χρειαστούν μήνες (ή ίσως χρόνια) για και να ξαναφτιάξετε τη φήμη του IP σας.
Μπορεί να αποβεί εξαιρετικά ενοχλητικό
Πως θα σας φαινόταν να λαμβάνατε ένα μήνυμα στα εισερχόμενά σας από μια εταιρεία την οποία δεν έχετε ακούσει ποτέ; Σίγουρα αυτό δεν είναι το είδος της εταιρείας από την οποία θέλετε να πραγματοποιήσετε μια αγορά!
O πάροχος υπηρεσιών email marketing σας μπορεί να σας τιμωρήσει
Η αγορά λιστών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν καταστρέφει απλά την απόδοση και τη φήμη του brand σας αλλά μπορεί επίσης να θέσει σε κίνδυνο τον λογαριασμό του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου.
Τα προγράμματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όπως το Gmail, το Yahoo !, και το Outlook δεν θέλουν να συσχετιστούν με λογαριασμούς που οι παραλήπτες σημαίνουν επανειλημμένα ως ανεπιθύμητους.
Οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως το AWeber, φτάνουν μέχρι το κλείσιμο του λογαριασμού σας αν υποψιαστούν ότι στέλνετε ανεπιθύμητο περιεχόμενο.
Πώς να δημιουργήσετε τη δική σας λίστα δωρεάν;Τώρα που έχετε μάθει μερικούς τρόπους για να αποκτήσετε λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ας διερευνήσουμε πώς μπορείτε να τις αποκτήσετε μέσω της 3ης μεθόδου που αναφέρθηκε προηγουμένως σε αυτό το άρθρο – οργανικά(αλλιώς με opt-in)!
1.Δημιουργήστε ενδιαφέρον περιεχόμενο
Webinars, ebooks, templates, κλπ. – όλα αυτά είναι rich media που οι άνθρωποι μπορεί να βρουν αρκετά πολύτιμα κι έτσι να δελεαστούν να ανταλλάξουν τη δ/νση email τους για να τα αποκτήσουν.
2.Δημιουργήστε χρήσιμα εργαλεία
Εάν η δημιουργία ebook δεν είναι το πιο δυνατό σας σημείο, δημιουργήστε χρήσιμα εργαλεία αντ ‘αυτού τα οποία θα αποτελέσουν δέλεαρ για τους εν δυνάμει αποδέκτες των email τους.
3.Προωθήστε τα συγκεκριμένα rich media στα κανάλια marketing σας
Τώρα που έχετε δημιουργήσει ενδιαφέρον περιεχόμενο πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο κόσμος γνωρίζει για την ύπαρξη του. Για παράδειγμα προωθήστε το μέσα από τα social media, από διαφήμιση στη Google, μέσω blogging και με ό,τι άλλο κανάλι έχετε στη διάθεση σας.
Εκτελέστε δημιουργικές καμπάνιες email marketing
Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν σκέφτονται το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ως ένα κανάλι που παράγει άμεσα κέρδος, αλλά ως ένα μέσο επαφής με συναδέλφους και φίλους. Συμπεριλάβετε δυνατά CTA στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, με εμφανή παρότρυνση για δράση και σχετικές κατευθύνσεις. Θα εκπλαγείτε από το πόσο ανταποκρίνονται οι χρήστες, όταν τους λένε τι να κάνουν.
Συμπεριλάβετε share buttons στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας
Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε κουμπιά share στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έτσι ώστε οι παραλήπτες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας να μπορούν να διαβιβάζουν τα email που τους αρέσουν περισσότερο στους φίλους και τους συναδέλφους τους!
Συμπερασματικά, πρέπει να συμπεριλάβετε το email marketing στις digital marketing ενέργειες σας,
όμως ταυτόχρονα πρέπει να αποφύγετε πάση θυσία την αγορά λίστας με email, για αυτό σας προτείνουμε να επενδύσετε στη συλλογή νέων διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με όλους τους παραπάνω τρόπους και να είστε σίγουροι πως θα ανταμειφθείτε με άμεση αύξηση των εσόδων της επιχείρησης σας.