Digital Marketing : Ένας πλήρης οδηγός για την επιχείρησής σας (2024)
Πριν δούμε τι είναι το digital marketing, ας αναλύσουμε το πώς έχει αλλάξει η συμπεριφορά των ανθρώπων – καταναλωτών. Πλέον δεν :
- Παρακολουθούμε την τηλεόραση με τον ίδιο τρόπο. Τώρα έχει αντικατασταθεί από το Youtube ή το Netflix.
- Ακούμε το ραδιόφωνο, όπως συνηθίζαμε. Τώρα έχει αντικατασταθεί από podcasts.
- Διαβάζουμε εφημερίδες και περιοδικά, όπως συνηθίζαμε. Τώρα έχουν αντικατασταθεί από εφαρμογές και ιστότοπους.
- Στέλνουμε fax, αλλά email.
- Αναζητούμε απαντήσεις από εγκυκλοπαίδειες, αλλά από το Google.
Οι νέες συμπεριφορές μας χρειάζονται το διαδίκτυο, αυτός είναι και ο λόγος που το internet marketing (θα το ακούσετε και έτσι ) έχει γίνει απαραίτητο για κάθε επιχείρηση
Τι είναι το Digital Marketing ;
To online marketing (θα το συναντήσετε και έτσι) είναι ένας όρος «ομπρέλα» που περιλαμβάνει πολλά κανάλια & τακτικές στο διαδίκτυο σχετικά με την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Μπορεί να περιλαμβάνει social media marketing, SEO, email marketing, content marketing, διαφημίσεις και πολλά ακόμα. Βασικά, είναι οποιαδήποτε μορφή μάρκετινγκ που εφαρμόζεται στο διαδίκτυο.
Γιατί είναι σημαντικό ;
Σήμερα η ψηφιακή επανάσταση έρχεται να επαναπροσδιορίσει τις ανάγκες μας και τον τρόπο που εξυπηρετούμαστε ως καταναλωτές και ως επιχειρήσεις. Το digital transformation έχει αλλάξει το τοπίο στην πραγματοποίηση αγορών.
Οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες ανά πάσα ώρα και στιγμή. Τα ψηφιακά μέσα είναι μια συνεχώς αυξανόμενη πηγή ψυχαγωγίας, ειδήσεων, αγορών και κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι τώρα ακόμα πιο εύκολο να μάθουν για την εταιρεία σας από άλλους ανθρώπους, να διαβάσουν online κριτικές για τις υπηρεσίες σας και να σας συγκρίνουν αμεσότερα με τον ανταγωνισμό.
Μπορείτε να προσελκύσετε το online κοινό σας και να εμπνεύσετε αξιοπιστία – το λεγόμενο brand social proof. Όταν κάποιος ενδιαφερόμενος αναζητά πληροφορίες για την επιχείρησή σας online, μπορεί εύκολα να διαπιστώσει αν η εταιρεία είναι αξιόπιστη, έχει ευχαριστημένους πελάτες και δείχνει σημάδια εξωστρέφειας.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το διαδίκτυο είναι ο ψηφιακός χώρος, όπου οι χρήστες μπορούν πανεύκολα να μοιράζονται με φίλους το περιεχόμενο που τους αρέσει. Αυτό σημαίνει ότι το online marketing δίνει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να δημιουργήσουν viral περιεχόμενο, που θα διαμοιραστεί γρήγορα από τους ίδιους τους χρήστες, δημιουργώντας ένα ιογενές κύμα προς όφελος της επιχείρησης.
Οι άνθρωποι θέλουν να συνδέονται με brands που μπορούν να εμπιστευτούν, εταιρείες που τις γνωρίζουν, επικοινωνίες που είναι εξατομικευμένες και προσφορές προσαρμοσμένες στις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους.
Έχετε B2B εταιρεία και
Χρειάζεστε καθοδήγηση
Πλεονεκτήματα του Digital Marketing
Με το digital marketing, η επιχείρησή σας μπορεί να επηρεάσει περισσότερο κόσμο, ακόμα και να αναπτυχθεί σε παγκόσμιες αγορές.
Το online μάρκετινγκ είναι άμεσο, μετρήσιμο και φέρνει καλύτερα αποτελέσματα. Αυτά είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα.
Στόχευση
Μπορείτε να στοχεύσετε άτομα, είτε με βάση το ιστορικό αναζήτησης είτε με βάση τα δημογραφικά τους στοιχεία, ώστε να μπορείτε να προβάλετε πολύτιμο περιεχόμενο όταν το θέλουν.
Ακόμα κι αν το κοινό σας έχει συγκεκριμένα ενδιαφέροντα, μπορείτε να το στοχεύσετε με περιεχόμενο που ταιριάζει απόλυτα με αυτά.
Κόστος
Μια σωστά σχεδιασμένη και καλά στοχευμένη καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ μπορεί να προσεγγίσει τους σωστούς πελάτες με πολύ χαμηλότερο κόστος από τις παραδοσιακές μεθόδους.
Ανταγωνισμός
Το digital marketing εξισορροπεί τους όρους ανταγωνισμού για όλους. Παρέχει, δηλαδή, ίσες και παρόμοιες ευκαιρίες σε όλες τις επιχειρήσεις, είτε πρόκειται για πολυεθνική είτε για νεοσύστατη εταιρεία, να προσελκύσουν τους στοχευμένους πελάτες.
Απόδοση επένδυσης (ROI)
Το internet marketing έχει υψηλές αποδόσεις. Συνδυάστε τα υψηλά ποσοστά μετατροπής με το χαμηλό κόστος και συχνά λαμβάνετε πολύ καλύτερη απόδοση της επένδυσής σας από ό,τι θα είχατε με το παραδοσιακό μάρκετινγκ.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις διαφορές σε αυτό το άρθρο
Δημιουργία αναγνωρισιμότητας
Βοηθά την εταιρεία να δημιουργήσει αναγνωρισιμότητα επωνυμίας μεταξύ των πελατών, κρατώντας τους ενήμερους για τα νέα προϊόντα, τις προσφορές, τις εκπτώσεις κ.λπ.
Γεωγραφική εμβέλεια
Μπορείτε να στοχεύσετε οποιαδήποτε πόλη ή χώρα θέλετε. Αυτό διευκολύνει την ανάπτυξη της εμβέλειας της επιχείρησής σας στην αγορά.
Μετρήστε όλα τα αποτελέσματα
Μπορείτε να μετρήσετε οτιδήποτε αξίζει να μετρήσετε. Από τη στιγμή που γίνεται κλικ στη διαφήμιση έως τη στιγμή που ο επισκέπτης αποχωρεί από τη σελίδα. Τα πάντα!
Μπορείτε να προσδιορίσετε πόσα άτομα είδαν τη διαφήμισή σας, πόσες πωλήσεις προέκυψαν από τη διαφήμιση και, τελικά, την απόδοση επένδυσής σας (ROI).
Λογισμικό ανάλυσης δεδομένων (όπως το Google Analytics) και μετρήσεις κοινωνικών δικτύων ή πλατφορμών διαφημίσεων (όπως το Facebook Ads και το Google Ads) καθιστούν δυνατή αυτήν την παρακολούθηση ή μέτρηση.
Εάν πάλι θέλετε να μετράτε τους leads τότε η λύση του HubSpot είναι ιδανική περίπτωση.
Το digital marketing δεν είναι απλώς άλλο ένα κανάλι για διαφήμιση.
Είναι ένας εντελώς διαφορετικός τρόπος να επικοινωνήσετε με τον κόσμο και να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας.
Κανάλια Digital Marketing
Τα κανάλια επικοινωνίας μπορούν να διαχωριστούν σε owned και paid media. Τα owned media είναι τα μέσα που ανήκουν στην επιχείρηση, όπως είναι το website, το blog ή τα social media της, ενώ τα paid media είναι τα κανάλια, στα οποία μια εταιρεία μπορεί να έχει παρουσία και δυνατότητα προβολής, έναντι κάποιου αντιτίμου.
Μια ολοκληρωμένη στρατηγική περιλαμβάνει συνδυαστική χρήση των δύο ειδών, πλαισιώνοντας μια πολυκαναλική εμπειρία επικοινωνίας και εξυπηρέτησης.
Ας δούμε μέσα από ποια κανάλια μπορεί να γίνει η προβολή μιας επιχείρησης και τι προσφέρει το καθένα στην υλοποίηση ενός στρατηγικού digital marketing πλάνου.
Social Media
Από το 2008, το μάρκετινγκ στα social media αυξήθηκε απότομα και οι ίδιες οι πλατφόρμες έχουν εξελιχθεί σε μερικά από τα ισχυρότερα κανάλια διαφήμισης. Επίσης τα social media επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να συνδέονται σχεδόν άμεσα με τους πελάτες τους και να κρατούν ζεστή την επαφή με το κοινό τους.
Η διαφήμιση στα social media αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι μιας ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής. Μέσω έξυπνης στόχευσης, κάθε επιχείρηση μπορεί να προσελκύσει ακόμα περισσότερους ανθρώπους με ενδιαφέρον για το προϊόν ή την υπηρεσία της.
Βελτιστοποίηση σελίδων (SEO)
Ο κύριος στόχος του SEO είναι να βοηθήσει έναν ιστότοπο να κατατάσσεται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης και να αποκτά οργανική επισκεψιμότητα από τις μηχανές αναζήτησης. Ως τακτική έχει μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα και μπορεί να θεωρηθεί επένδυση για κάθε επιχείρηση, που διατηρεί ένα εταιρικό website ή ένα eshop.
Δημιουργώντας triggers με λέξεις-κλειδιά, mark-ups και τεχνικές βελτιώσεις μιας ιστοσελίδας, οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης μπορούν να έχουν καλύτερη γνώση για όσα πραγματεύεται η ιστοσελίδα σας. Έτσι, η ιστοσελίδα σας καταφέρνει τελικά να αναρριχηθεί και να ανταγωνιστεί σελίδες, που βρίσκονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Content Marketing
Έχετε ακούσει την έκφραση “Content is king”; Είναι μια έκφραση που υποδηλώσει την εξέχουσα σημασία του ποιοτικού και αυθεντικού περιεχομένου.
Η δημιουργία έξυπνου περιεχομένου που δεν έχει διαφημιστικό χαρακτήρα, αλλά εκπαιδεύει και εμπνέει, σας βοηθά να προσελκύσετε περισσότερους ενδιαφερόμενους στο site σας.
Ως content, λοιπόν, εννοούμε χρήσιμα και πρωτότυπα κείμενα, γραμμένα σε ύφος που ταιριάζει στο brand σας. Λύνοντας απορίες, επεξηγώντας τρόπους χρήσης προϊόντων και προσφέροντας γνώση στο κοινό σας εδραιώνετε τη θέση σας στον τομέα δραστηριότητάς σας, ενώ η ίδια η επιχείρηση χαίρει της εκτίμησης πελατών και επισκεπτών.
Pay-Per-Click (PPC)
Από το ίδιο το όνομά της φαίνεται ότι η επιλογή αυτή υποδηλώνει τη διαφημιστική τακτική, όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο για τα clicks που λαμβάνει. Αυτό σημαίνει ότι η διαφήμιση είναι ενεργή και οι χρήστες μπορούν να τη βλέπουν και να εξοικειώνονται με το brand σας, αλλά εσείς πληρώνετε μόνο όταν κάποιος πατήσει τη διαφήμιση και εισέλθει στο site σας.
Οι διαφημίσεις PPC είναι ευέλικτες, γρήγορα ορατές και, κυρίως, αποτελεσματικές. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις PPC, ώστε να εμφανίζονται όταν εισάγονται συγκεκριμένοι όροι αναζήτησης, δημιουργώντας έτσι διαφημίσεις που στοχεύουν σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Ο πιο συνηθισμένος τύπος PPC είναι τα Google Ads.
Display advertising
Με τη διαφήμιση προβολής (display ads), οι διαφημίσεις τοποθετούνται σε σχετικούς ιστότοπους τρίτων με τη μορφή ενός banner ή μιας εικόνας. Χρησιμοποιούνται περισσότερο για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα και στόχο έχουν να προτρέψουν το χρήστη να πατήσει στο banner και να μεταβεί στον ιστότοπό σας.
Όταν μιλάμε για Google Display Ads, το δίκτυο στο οποίο προβάλλονται τα διαφημιστικά banners είναι το δίκτυο συνεργατών της Google (Google Display Network), ένα δίκτυο με περισσότερα από 2 εκατομμύρια sites, online πλατφόρμες και apps.
Email marketing
Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι εδώ για περισσότερο από δύο δεκαετίες και όλα δείχνουν πως δεν πρόκειται να πάει πουθενά. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χρησιμοποιούνται συχνά για την προώθηση περιεχομένου, εκπτώσεων και εκδηλώσεων με τη μορφή newsletter.
Το email marketing είναι μια σταθερή αξία στην online επικοινωνία και συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων και στην αφοσίωση των πελατών σε ένα brand.
Ως μέρος μια γενικότερης Digital Marketing στρατηγικής, το email marketing έχει έναν πιο προσωποποιημένο χαρακτήρα και περισσότερη εγγύτητα από άλλα κανάλια που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση.
Mobile advertising
Οι κινητές συσκευές άρχισαν να υποκαθιστούν τους υπολογιστές ήδη από το 2016, ειδικά για καθημερινές επικοινωνίες και σερφάρισμα. Συνεπώς, είναι ζωτικής σημασίας οι επιχειρήσεις να κατανοήσουν ότι είναι χρήσιμο να βελτιστοποιήσουν τα κανάλια και τις επικοινωνίες τους στο mobile περιβάλλον.
Σχεδόν το 60% των αναζητήσεων διεξάγονται από κινητές συσκευές και το 77% αυτών των αναζητήσεων διεξάγεται από μια κινητή συσκευή, ακόμη και όταν υπάρχει διαθέσιμος επιτραπέζιος υπολογιστής. Είναι σαφές ότι το mobile marketing και το mobile advertising είναι καθοριστικής σημασίας για μια σύγχρονη επιχείρηση.
Video advertising
Η πιο συνηθισμένη μορφή video advertising βρίσκεται στις μεγάλες πλατφόρμες βίντεο, όπως το YouTube, όπου μια διαφήμιση παίζει τυπικά πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά το κύριο περιεχόμενο.
Όμως, με την πρόσφατη δημοτικότητα άλλων social networks, όπως το Tik Tok, και τα stories που έχουν καθιερωθεί σε Instagram, Facebook, LinkedIn κλπ, το βίντεο απέκτησε τεράστια δυναμική ως μέσο διαφήμισης.
Affiliate Marketing
Το Affiliate Marketing είναι ένας τρόπος διαδικτυακής προώθησης μέσω συνεργασίας.
Ο διαφημιζόμενος προσυμφωνεί με τον affiliate (συνήθως είναι κάποιος publisher) ένα ποσό αμοιβής για κάθε action που ολοκληρώνει ένας επισκέπτης, προερχόμενος από τον affiliate ιστότοπο. Αυτό το action είναι συνήθως η ολοκλήρωση μιας αγοράς από τον επισκέπτη και το κόστος που πληρώνει ο διαφημιζόμενος για κάθε μία τέτοια αγορά ονομάζεται Cost per Action.
Influencer Marketing
Οι influencers είναι δημοφιλή άτομα τα οποία διατηρούν ένα ήδη πιστό κοινό, αλληλεπιδρώντας μαζί του τακτικά.
Συνεργάζονται με επιχειρήσεις και προωθούν τα προϊόντα ενός ή περισσότερων brands έναντι αμοιβής, διοργανώνουν διαγωνισμούς τύπου give away και εκπροσωπούν ενδεχομένως κάποιο brand με τη μορφή του brand ambassador. Το influencer marketing έχει βοηθήσει ως πρακτική αρκετά B2C brands να γίνουν πιο δημοφιλή.
Ενδιαφέρεστε για Digital Marketing ;
Ας μιλήσουμε
Λειτουργεί για όλες τις εταιρείες;
Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι σίγουρα “ναι”. Το digital marketing μπορεί να λειτουργήσει για οποιαδήποτε επιχείρηση σε οποιoδήποτε κλάδο από βιομηχανίες, ναυτιλία έως και τοπικά καταστήματα. Ουσιαστικά αφορά όλα τα επιχειρηματικά μοντέλα B2C, B2B.
Το digital marketing είναι εξαιρετικά οργανωμένο, ιδιαίτερα στοχευμένο και πάνω απ’ όλα προσφέρει μετρήσιμα αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο. Με παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου για κάθε μερίδα κοινού, μια επιχείρηση που χρησιμοποιεί καλές digital marketing τακτικές μπορεί να ξεχωρίσει πολύ γρήγορα.
Καθώς όλο και περισσότερος κόσμος από κάθε ηλικία και επαγγελματικό background χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για αγορές και πληροφόρηση, δημιουργούνται αναρίθμητες ευκαιρίες προσέγγισής τους από διαφορετικά networks. Με άλλα λόγια, αν θέλετε να έχετε μια κερδοφόρα εταιρεία, το internet marketing ανοίγει το δρόμο προς μια απόλυτα δυναμική online παρουσία.
Το επιχειρηματικό μοντέλο B2B έχει ελάχιστες ομοιότητες με το B2C, κι αυτό γιατί ο κύκλος πώλησης και η σχέση με τον πελάτη διαφέρουν σημαντικά. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να εφαρμόζουν μια στρατηγική digital marketing με τον ίδιο τρόπο.
B2B Digital Marketing
Αρχικά, ένα αποδοτικό marketing πλάνο για μια B2B επιχείρηση επικεντρώνεται στην καλλιέργεια της σχέσης εταιρείας-πελάτη, την αμοιβαιότητα και την εμπιστοσύνη. Εάν η επιχείρησή σας είναι business-to-business (B2B), οι προσπάθειές σας για το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι πιθανό να επικεντρωθούν στη δημιουργία δυνητικών πελατών, με τελικό στόχο να μιλήσει κάποιος με έναν πωλητή.
Για το λόγο αυτό, η στρατηγική marketing σας είναι σωστό να επικεντρώνεται στην προσέλκυση των υψηλότερων σε ποιότητα δυνητικών πελατών μέσω του site σας. Αργότερα αυτοί θα εξυπηρετηθούν από τους πωλητές σας και, αφού αποκτηθούν ως νέοι πελάτες, θα υποστηριχθούν από τα ψηφιακά κανάλια της επιχείρησής σας.
Ένα απόλυτα ουσιαστικό B2B εργαλείο για να προξενήσετε το ενδιαφέρον των δυνητικών πελατών σας, είναι το LinkedIn. Εκεί, όπως ήδη ίσως γνωρίζετε, υπάρχει μια μεγάλη κοινότητα επαγγελματιών, που είναι πρόθυμοι να έρθουν σε επικοινωνία με εταιρείες, προκειμένου να ανακαλύψουν επαγγελματικές λύσεις για τη δική τους επιχείρηση.
Μια άκρως επιτυχημένη τακτική που χρησιμοποιούμε στη Digitale για την υλοποίηση μιας B2B digital marketing στρατηγικής, είναι το Account-Based marketing.
Αυτή η τακτική σάς δίνει τη δυνατότητα να στοχεύσετε συγκεκριμένες εταιρείες στις marketing προσπάθειές σας, ώστε να ανοίξετε το δρόμο στους πωλητές σας και να τους βοηθήσετε να κερδίσουν ύψιστης αξίας για τον οργανισμό σας πελάτες.
B2C Digital Marketing
Αντιθέτως, μια B2C απευθύνεται στον τελικό καταναλωτή, όπου ο ορίζοντας της μεταξύ τους σχέσης είναι συνήθως βραχυπρόθεσμος. Τα κριτήρια για την ολοκλήρωση μιας αγοράς από την πλευρά του καταναλωτή στηρίζονται περισσότερο στο συναίσθημα ή την τιμή των προϊόντων. Συνήθως οι προσπάθειες marketing επικεντρώνονται στο να προσελκύσουν περισσότερα άτομα – πελάτες στο eshop.
Στρατηγική Digital Marketing
Είναι σημαντικό να κατανοήσετε πώς μια στρατηγική μάρκετινγκ διαφέρει από μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ προτού εφαρμόσετε μία ή και τις δύο στην εταιρεία σας.
Μια στρατηγική digital marketing είναι ένα σχέδιο που βοηθά την εταιρεία σας να επιτύχει συγκεκριμένους στόχους μέσω προσεκτικά επιλεγμένων καναλιών π.χ. google ads, social media marketing, content marketing κλπ.
Αποτελείται από ένα λεπτομερές σχέδιο για το πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτά τα ψηφιακά κανάλια και τι μπορείτε να αναμένετε όσον αφορά στην επίτευξη των επιχειρηματικών σας στόχων.
Οι στόχοι σας πρέπει να είναι:
- Συγκεκριμένοι
- Μετρήσιμοι
- Δυνατόν να πραγματοποιηθούν
- Ρεαλιστικοί
- Καθορισμένοι χρονικά
Οι στόχοι αυτοί χαρακτηρίζονται με το ακρωνύμιο S.M.A.R.T (Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Timely)
Digital Marketing & KPIs
Στο digital marketing όλα είναι απολύτως μετρήσιμα. Οι δείκτες, που μας βοηθούν να αξιολογήσουμε κάθε ενέργεια, ονομάζονται Key Performance Indicators (KPIs).
Συγκρίνοντας τις τιμές τους, ένας Performance Marketing Expert μπορεί να συμπεράνει ποιες ενέργειες έχουν αποτέλεσμα για την επιχείρησή σας και να κάνει στρατηγικές κινήσεις προς το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Τα KPIs που συνήθως παρακολουθούνται είναι:
- CVR – Conversion Rate, δηλαδή πόσοι από αυτούς που είδαν μια διαφήμιση μετατράπηκαν σε πελάτες
- CPC – Cost per Click , δηλαδή πόσο κοστίζει κάθε κλικ που γίνεται σε μια διαφήμιση
- CPA – Cost per Acquisition, δηλαδή πόσο κοστίζει η απόκτηση ενός πελάτη που ήρθε εξαιτίας της διαφήμισης
- ROI – Return on Investment, δηλαδή τι ποσοστό του budget της καμπάνιας επιστρέφει
- ROAS – Return on Ad Spend, δηλαδή τι ποσοστό του budget ανά διαφήμιση επιστρέφει
- Leads (κυρίως για τις B2B) – Στοιχεία μοναδικών ενδιαφερόμενων που συλλέχθηκαν με ψηφιακά μέσα
Για την περίπτωση διαχείρισης των Leads
ένα πολύ βοηθητικό εργαλείο είναι το HubSpot ετσι μια επιχείρηση μπορεί να βλέπει όλα τα touch points ενός ενδιαφερόμενου και να καταγράφει ολες τις ενέργειες μέχρι να μετατραπεί σε πελάτη.
Διαφορά Digital Marketing και Inbound
Η διαφορά μεταξύ αυτών των δύο τύπων marketing μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τους όρους εναλλακτικά, αλλά στην πραγματικότητα αναφέρονται σε διαφορετικούς τύπους μάρκετινγκ και κάνουν διαφορετικά πράγματα.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ο ευρύς όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει κομμάτια ψηφιακού περιεχομένου και συνήθως περιλαμβάνει μεμονωμένες τακτικές. Σκεφτείτε το περισσότερο σαν μια εργαλειοθήκη που περιέχει όλα τα εργαλεία marketing που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.
Το Inbound Marketing είναι μια συγκεκριμένη μεθοδολογία marketing. Είναι ένας τρόπος για μάρκετινγκ (συνήθως χρησιμοποιώντας τακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ) που προσελκύει κατάλληλους δυνητικούς πελάτες
Εισερχόμενο μάρκετινγκ, ή διαφορετικά Inbound Marketing, είναι η μεθοδολογία προσέγγισης ατόμων με ενδιαφέρον για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Στηρίζεται στην ενσυναίσθηση, την κατανόηση και την προσφορά λύσεων στο κοινό στόχευσης. Το περιεχόμενο παίζει σημαντικότατο ρόλο, έχοντας πάντα τον εν δυνάμει πελάτη σε πρώτο πλάνο.
Ένας εύκολος τρόπος να αποτυπωθεί η Inbound προσέγγιση οπτικά, είναι το Inbound Flywheel, όπου φαίνεται ο τρόπος που η μεθοδολογία λειτουργεί κυκλικά για κάθε νέο ενδιαφερόμενο.
Inbound Marketing και Digital Marketing μπορούν κάλλιστα να εφαρμοστούν μαζί, ώστε η επιχείρηση να επωφεληθεί πολύπλευρα από τις νέες τεχνολογίες και την Inbound προσέγγιση.
Πότε θα δω αποτελέσματα;
Όσον αφορά στο ψηφιακό μάρκετινγκ, όλοι βιάζονται να δουν αποτελέσματα. Είναι λογικό, αλλά πρέπει να ξέρετε ότι τα αποτελέσματα δεν θα φανούν αμέσως, απαιτούν χρόνο και τεχνογνωσία άρα είναι σημαντικό να έχετε λίγη υπομονή.
Ο χρόνος που χρειάζεται για να αρχίσετε να βλέπετε ορισμένα αποτελέσματα θα εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες, όπως:
- Τον ανταγωνισμό σας
- Τον κλάδο σας
- Το πόσο “ψηφιακά ώριμο” είναι το κοινό σας
- Ο βαθμός στον οποίο αξιοποιούνται τα διαθέσιμα online tools
- Η ποιότητα του περιεχομένου σας
- Η διασύνδεση του marketing με τις πωλήσεις σας
- Το site σας
- Η εξειδίκευση που έχουν οι συνεργάτες που έχετε επιλέξει
- Τον προϋπολογισμό σας
- Οι στρατηγικές digital marketing που θα χρησιμοποιήσετε
- Ο κύκλος πωλήσεών σας
Πρέπει να ακολουθήσετε μια στρατηγική online marketing για περίπου 6 έως 12 μήνες πριν αρχίσετε να βλέπετε ουσιαστικά αποτελέσματα. Μπορεί να διαρκέσει ακόμη περισσότερο, εάν δεν διορθώνετε όλες τις πτυχές του site σας.
Εμείς στη Digitale έχουμε μια συγκεκριμένη μεθοδολογία και οι εκτιμήσεις που σας δίνουμε δεν βασίζονται στην τύχη. Επομένως, οι στρατηγικές κινήσεις μας βασίζονται σε εμπεριστατωμένες πρακτικές και οι τακτικές μας οδηγούν σε απτά αποτελέσματα για την επιχείρησή σας.
Κόστος Digital Marketing
Όταν εξετάζεται εάν το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι κατάλληλο για την επιχείρησή σας, η πρώτη ερώτηση που πιθανότατα θα σκεφτείτε είναι «Πόσο κοστίζει;».
Για να μην σας δώσουμε την γνωστή απάντηση “εξαρτάται” (που ισχύει και εδώ) ο γενικός κανόνας είναι ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διαθέτουν μεταξύ 7% και 20% των εσόδων τους στο marketing.
Γενικά σαν κόστη θα πρέπει να υπολογίσετε :
- Διαφημιστική δαπάνη
- Πλατφόρμες – tools
- Διαχείρισης – Creative
Διαφημιστική δαπάνη
Ανάλογα τα κανάλια, τους στόχους σας και το χρονικό όριο που θέλετε να πετύχετε τους στόχους διαμορφώνεται και το διαφημιστικό budget. Κανείς δεν μπορεί να σας πει το διαφημιστικό budget, εάν δεν ξέρει τουλάχιστον αυτά τα τρία.
Πλατφόρμες – tools
Θα χρειαστείτε διάφορα “εργαλεία” για να κάνετε τις ενέργειες που έχετε αποφασίσει. Από μια πλατφόρμα email marketing έως την διαχείριση των social media ή και την αναγνώριση των εταιρειών, που επισκέπτονται το site σας, χρειάζεστε την τεχνολογία.
Διαχείρισης
Το digital marketing περιλαμβάνει πολλές υπηρεσίες, όπως social media, content, διαφημίσεις, email marketing, SEO κλπ.
Όλες αυτές οι επιμέρους υπηρεσίες αποτελούν κρίκους της ίδια αλυσίδας και εξυπηρετούν τους ίδιους βασικούς σκοπούς για την επιχείρηση.
Μπορείτε να επιλέξετε για την διαχείριση όλων αυτών ένα agency ή έναν freelancer, εδώ οι τιμές συνήθως καθορίζονται από 3 παράγοντες :
- Εμπειρία
- Τεχνογνωσία
- Χρόνο
Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, παίρνετε αυτό που πληρώνετε. Έτσι, οι «φθηνές» υπηρεσίες συχνά δεν οδηγούν στα αποτελέσματα που θέλετε. Εάν είστε στην αναζήτηση agency, ρίξτε μια ματιά πώς να επιλέξετε το κατάλληλο.
Ανάλογα, λοιπόν, όλα τα παραπάνω θα μπορούσαμε να πούμε ότι μια εταιρεία με μικρές απαιτήσεις θα μπορούσε να ξεκινήσει το digital marketing από 500 – 800 € /μήνα, υπάρχουν όμως και εταιρείες που οι ανάγκες τους είναι μεγαλύτερες και μπορεί να ξεπερνάνε τις 10.000 € / μήνα.
Εάν όμως αντιληφθείτε το digital marketing ως επένδυση και όχι σαν έξοδο και έχετε μια εκτίμηση ROI που σας καλύπτει, τότε το κόστος έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Σωστά ;
Υπάρχει ένα εύρος τιμών για το digital marketing στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά, εμείς στη Digitale πιστεύουμε ότι μεμονωμένες ενέργειες δεν μπορούν να εξασφαλίσουν το καλύτερο αποτέλεσμα για την επιχείρησή σας.
Το ζητούμενο είναι πάντα να συνδεθείτε με νέους ενδιαφερόμενους. Χρησιμοποιώντας μόνο έναν κρίκο της digital αλυσίδας, είναι δύσκολο να δημιουργήσετε τη σύνδεση αυτή, να συλλέξετε leads ή να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
Πώς να ξεκινήσετε το Digital Marketing ;
Τώρα που μάθατε πως λειτουργεί το digital marketing και είδατε τις επιλογές που έχετε, ήρθε η ώρα να αποφασίσετε πώς θα ξεκινήσετε. Σίγουρα δεν είναι μια εύκολη υπόθεση.
Καθορίστε τους στόχους σας.
Είναι σημαντικό να ξεκινήσετε με τον εντοπισμό και τον καθορισμό των στόχων σας, έτσι θα διαμορφώσετε την κατάλληλη στρατηγική αλλά και θα ξέρετε να αξιολογείτε την πορεία των ενεργειών σας.
Για παράδειγμα, μπορεί ο στόχος σας να είναι οι αύξηση των leads εάν έχετε μια B2B επιχείρηση ή τις πωλήσεις εάν έχετε eshop ή να θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας ή την επισκεψιμότητα στο site σας από συγκεκριμένες περιοχές – χώρες.
Όποια και αν είναι η ανάγκη σας, είναι πιο εύκολο να διαμορφώσετε μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ αφού καθορίσετε τους μεγαλύτερους στόχους της εταιρείας σας.
Προσδιορίστε το κοινό – στόχο σας.
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του digital marketing είναι η δυνατότητα να στοχεύσετε συγκεκριμένο κοινό.
Προκειμένου να εκμεταλλευτείτε αυτή τη δυνατότητα πρώτα πρέπει να έχετε προσδιορίσει το κοινό – στόχο σας.
Στην συνέχεια θα χρειαστεί να εντοπίσετε αυτό το κοινό, τι αναζητάει, τι προβλήματα θέλει να λύσει, ποια social media χρησιμοποιεί κλπ. Έτσι θα θέσετε προτεραιότητες σε ποια κανάλια ή με ποιες τακτικές θα ξεκινήσετε.
Παράδειγμα, εάν το κοινό σας είναι οι CEO από το βιομηχανικό κλάδο, το LinkedIn θα μπορούσε να αποτελεί την πρώτη σας επιλογή. Από την άλλη, εάν πουλάτε ένα προϊόν θα έπρεπε να εξετάσετε το ενδεχόμενο του Google Ads ή των social media ads
Καθορίστε έναν προϋπολογισμό για κάθε ψηφιακό κανάλι.
Όπως συμβαίνει σε όλα, έτσι και εδώ από τον προϋπολογισμό σας εξαρτάται ποια κανάλια – τεχνικές θα εφαρμόσετε, το πόσο έντονες θέλετε να είναι αυτές οι ενέργειες, το πόσο κόσμο θέλετε να προσεγγίσετε.
Παράδειγμα, εάν εφαρμόσετε το inbound marketing όπως τεχνικές SEO, social media και δημιουργία περιεχομένου θα χρειαστείτε ένα μικρότερο ποσό. Από την άλλη, εάν επενδύσετε σε διαφημίσεις google, social media , αγορασμένες λίστες email ο προϋπολογισμός σας θα ανέβει αρκετά.
Ωστόσο θέλουμε να τονίσουμε ότι ο σωστός συνδυασμός inbound και διαφημίσεων είναι αυτός που θα φέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα.
Βελτιώστε το site σας
Πολύ καθοριστικό ρόλο στο digital marketing παίζει το site. Πρέπει να είναι καλό από τεχνικής άποψης (γρήγορο, φιλικό για κινητά, με σωστό περιεχόμενο ή φίλτρα) όσο και από UI & UX άποψης.
Εάν νιώθετε ότι το site σας δεν ανταποκρίνεται σε αυτά, όσες ενέργειες digital marketing και να κάνετε θα πέφτουν στο κενό.
Όπως είδατε, το ψηφιακό μάρκετινγκ προσφέρει ένα ευρύ φάσμα μεθόδων, καναλιών και στρατηγικών. Έτσι, οι επιχειρήσεις σχεδόν οποιουδήποτε μεγέθους και σχεδόν σε οποιονδήποτε κλάδο μπορούν να το αξιοποιήσουν με εξαιρετικό αποτέλεσμα.