On premise CRM vs Clound
Κάθε επιχείρηση χρειάζεται ένα αξιόπιστο και εύχρηστο σύστημα CRM (Customer Relationship Management), για να μπορεί να διαχειρίζεται τους πελάτες ή τους ενδιαφρόμενούς της με αποτελεσματικό τρόπο.
Το ζήτημα είναι: Θα φτιάξει το δικό της on premise CRM σύστημα ή θα επιλέξει συνδρομή σε μία cloud CRM πλατφόρμα;
Ας αναλύσουμε τη διαφορά των δύο αυτών επιλογών, για να δούμε τι ταιριάζει καλύτερα στην επιχείρησή σας.
Πλεονεκτήματα του cloud CRM συστήματος
Εύκολη εγκατάσταση
Η ευκολία εγκατάστασης είναι ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα μιας cloud CRM πλατφόρμας. Για να εγκαταστήσετε ένα cloud CRM πρόγραμμα χρειάζεστε έναν υπολογιστή, ελάχιστο χρόνο και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Την ίδια στιγμή που ενεργοποιείτε τη συνδρομή σας στην πλατφόρμα, συνδέεστε σε αυτήν με τα στοιχεία σας και είναι ήδη έτοιμη προς χρήση. Δεν χρειάζεστε ακριβές συσκευές φιλοξενίας των δεδομένων σας, γιατί όλη την απαραίτητη υποδομή τη διαθέτει ο πάροχος.
Μηδενική συντήρηση
Η συντήρηση ενός cloud συστήματος είναι ευθύνη του παρόχου. Η ασφάλεια, η αναβάθμιση των συστημάτων και ο έλεγχός τους, οι εφεδρείες δεδομένων και η τεχνική υποστήριξη βαραίνουν εξ’ ολοκλήρου τον πάροχο.
Εσείς δεν θα χρειαστεί ποτέ να ασχοληθείτε με τους servers και το κόστος συντήρησης ή επιδιόρθωσής τους.
Η ευκολία και ο χρόνος που γλυτώνετε ως πελάτης είναι ίσως οι δύο πιο καθοριστικοί παράγοντες για την επιλογή ενός cloud CRM.
Προσβασιμότητα από κινητό & καταγραφές κλήσεων
Τα κορυφαία cloud CRM διαθέτουν και εφαρμογές για smartphones. Παρέχουν δηλαδή μία έκδοση της πλατφόρμας τους προσαρμοσμένη στις δυνατότητες ενός κινητού τηλεφώνου.
Η αντίστοιχη εφαρμογή Hubspot παρέχει, πέραν των βασικών λειτουργιών ενός CRM συστήματος, τη δυνατότητα απευθείας καταγραφής κλήσεων. Έτσι μπορείτε να μελετάτε το ταξίδι του πελάτη εντός του κύκλου μιας πώλησης και να καταλαβαίνετε πόσο έτοιμος είναι να κάνει μια αγορά ή να κλείσει μια συμφωνία μαζί σας.
Εύκολη κλιμάκωση
Οι πλατφόρμες διαχείρισης πελατειακών σχέσεων είναι σχεδιασμένες για να εξυπηρετούν λογαριασμούς μεγάλης κλίμακας, δηλαδή εταιρείες με δεκάδες πωλητές και εκατοντάδες χιλιάδες επαφές.
Όσο εύκολη είναι η διαχείριση των πελατειακών σχέσεων με 2 πωλητές και 50 επαφές, τόσο εύκολη είναι και η διαχείριση με 30 πωλητές 200.000 επαφές σε ένα cloud CRM system (τουλάχιστον από τεχνικής πλευράς).
Το περιβάλλον εργασίας του χρήστη, οι αναφορές και όλα τα εργαλεία του είναι σχεδιασμένα για αυτήν ακριβώς τη χρήση.
Δεν χρειάζεται να αγοράσετε επιπλέον εξοπλισμό όσο η επιχείρησή σας επεκτείνεται, αφού οι πάροχοι διαθέτουν ήδη τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για να φιλοξενήσουν τον μεγαλύτερο όγκο δεδομένων του πελατολογίου σας.
Δωρεάν Demo
HubSpot CRM
Αδυναμίες ενός cloud CRM
Μοντέλο συνδρομής
Τα cloud συστήματα δουλεύουν με το μοντέλο της συνδρομής. Δηλαδή πληρώνετε ετησίως ή μηνιαίως ένα ποσό, ανάλογα με το πακέτο που έχετε επιλέξει.
Το ύψος συνδρομής εξαρτάται από:
- το πλήθος των ενεργοποιημένων χρηστών
- τον όγκο των επαφών σας
- τα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας που χρησιμοποιείτε
Ενώ μια cloud CRM λύση δεν προϋποθέτει τεράστιο αρχικό κεφάλαιο για να ξεκινήσετε τις CRM ενέργειές σας, η συνδρομή σας μπορεί να μεγαλώσει όσο περισσότερες λειτουργίες αξιοποιείτε εντός πλατφόρμας.
Ωστόσο, εάν οι ανάγκες σας στο μέλλον μειωθούν, μπορείτε πολύ εύκολα να μεταβείτε σε ένα πιο οικονομικό πακέτο.
Αυτοματοποιημένες αναβαθμίσεις λογισμικού
Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα των cloud CRM συστημάτων γεννάει και τη μεγαλύτερη αδυναμία τους. Ως πελάτης, δεν έχετε τη δυνατότητα να επηρεάσετε άμεσα το πότε και το πώς η πλατφόρμα θα αναβαθμιστεί.
Για παράδειγμα, μπορεί ο πάροχος να επιλέξει να αναβαθμίσει τα συστήματά του στη διάρκεια μια εργάσιμης ημέρας. Σε ένα local CRM, μπορείτε τέτοιες ενέργειες να τις πραγματοποιήσετε τις ώρες που η επιχείρησή σας δεν λειτουργεί, π.χ. το βράδυ.
Πλεονεκτήματα του on-premise CRM συστήματος
Πλήρη έλεγχο του συστήματος
Όταν επιλέγετε ένα on-premise CRM system, μπορείτε να το προσαρμόσετε επακριβώς στις ανάγκες, τις συνήθειες και τις διαδικασίες σας. Σχεδιάζοντας και εγκαθιστώντας το δικό σας CRM πρόγραμμα έχετε πλήρη έλεγχο της λειτουργικότητας, της συντήρησης και της αναβάθμισής του.
Τα cloud CRM έχουν φτιαχτεί, ώστε να προσφέρουν προσαρμοσμένες λειτουργίες και να παραμετροποιούνται για κάθε επιχείρηση. Όμως, σίγουρα δεν έχουν σχεδιαστεί σκιαγραφώντας αποκλειστικά το μοντέλο της δικής σας επιχείρησης.
Επιλέγοντας βέβαια ένα on-premise CRM, είναι δεδομένο ότι σας βαραίνει και η ευθύνη της ομαλής λειτουργίας του. Εάν η επιχείρησή σας έχει ένα εξειδικευμένο και καλά εκπαιδευμένο τμήμα πληροφορικής, τότε ίσως αυτή η επιλογή να φέρει τελικά αποτέλεσμα.
Σε κάθε περίπτωση, επιλέγοντας να στήσετε το δικό σας CRM απαιτεί να αφιερώσετε προσωπικό χρόνο.
Πιθανόν να χρειαστεί να βάλετε άλλες προτεραιότητές σας στην άκρη και να κάνετε πάρα πολλές δοκιμές, μέχρι να έχετε ένα λειτουργικό σύστημα στα χέρια σας!
Μεγαλύτερη ασφάλεια δεδομένων
Ίσως έχετε ακούσει περί αυξημένης ασφάλειας δεδομένων σε τοπικό server. Κάτι τέτοιο, ενώ είναι πιθανό, δεν είναι απόλυτα εγγυημένο.
Για να είναι σίγουρα ασφαλές το σύστημά σας, χρειάζεστε εξειδικευμένο προσωπικό, που θα αναλάβει την εφεδρεία δεδομένων και την ασφάλεια του server σας από κακόβουλες ενέργειες.
Αδυναμίες του on-premise CRM συστήματος
Μεγάλο κόστος συντήρησης
Τα server-based CRM software απαιτούν σημαντικό αρχικό κεφάλαιο για την αγορά και εγκατάστασή τους, διότι πρέπει να καλυφθούν ανάγκες ασφάλειας και συντήρησης. Απαιτούν συνεχή επιτήρηση, έλεγχο και αναβάθμιση για να παραμένουν λειτουργικά, εύχρηστα και ασφαλή.
Το κόστος αυτό βαραίνει εξ’ ολοκλήρου την επιχείρηση που το χρησιμοποιεί. Απεναντίας, χρησιμοποιώντας μια cloud πλατφόρμα, κάτι τέτοιο δεν θα σας απασχολήσει ποτέ!
Περιορισμένη προσβασιμότητα
Κάθε συσκευή απαιτεί διαφορετικό σχεδιασμό συστήματος. Διαφορετικό σχεδιασμό χρειάζεται μια εφαρμογή για κινητά από ότι ένα πρόγραμμα ενός υπολογιστή.
Επομένως ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός προγράμματος, που λειτουργεί και στις δύο συσκευές, κοστίζει πολύ περισσότερο, απ’ ότι αν σχεδιαστεί μονο για υπολογιστή.
Αν επιλέξετε να περιορίσετε το κόστος σχεδιασμού, αμέσως περιορίζεται η προσβασιμότητα που έχετε στο σύστημά σας
Ποιο είναι καλύτερο τελικά;
Η αλήθεια είναι ότι τα cloud CRM αρχίζουν να κυριαρχούν. Πλέον γίνεται συνειδητή στροφή προς την επιλογή αυτή, εξαιτίας της ευκολίας στην εγκατάσταση, τη συντήρηση και την προσβασιμότητα.
Ένα on premise CRM μπορεί να προσφέρει πολλές προσαρμογές μακροχρόνια, αλλά ο χρόνος που απαιτεί για να στηθεί και η συνεχής επιβάρυνση για τη συντήρησή του, το κάνει αρκετά ασύμφορο.
Ένα από τα πιο σύγχρονα CRM με εκπληκτικές δυνατότητες είναι το HubSpot, με την τιμή του να ξεκινάει από 40€ για δύο χρήστες
Στη Digitale βοηθάμε επιχειρήσεις να επιλέξουν, να εγκαταστήσουν και να παραμετροποιήσουν το HubSpot ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Εκπαιδεύστε την ομάδα πωλήσεών σας