Το νέο έτος μετράει ήδη 2 μήνες ζωής και οι αλλαγές που έφερε μαζί του πολλές… Aγαπημένοι marketeers ανά τον οnline κόσμο έχετε τα αυτιά σας ανοιχτά και το μάτια σας δεκατέσσερα γιατί το 2019 είναι το έτος όπου το “αυτοματοποιημένο μάρκετινγκ” (millisecond marketing) θα πρωταγωνιστήσει όσο ποτέ μέχρι σήμερα, καθιστώντας το βασική τάση στη σφαίρα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Τα νέα trends του ’19 κυμαίνονται από την υπενθύμιση των -ξεχασμένων από όλους- QR codes σε συζητήσεις σχετικά με business cloud softwares αλλά και το «θάνατο» του organic reach στο Facebook :O .Tελικά, στα social media επικρατεί η άποψη πως o χρόνος είναι χρήμα!
Trend #1 – BYE–BYE Organic Reach
Eδώ και χρόνια το οργανικό reach (το ποσοστό των ακολούθων μιας σελίδας που βλέπουν τις κοινοποιήσεις της, οι οποίες δεν έχουν γίνει διαφημίσεις) των επιχειρήσεων στο Facebook βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, φτάνοντας μέχρι και το λυπηρό… 2%. Πλέον, ο Mark και το επιτελείο του αποφάσισε να το καταργήσει εντελώς από τα News Feed μας, αφήνοντας κυρίως τις μικρότερες επιχειρήσεις με ανοιχτό το στόμα.
Το Explore Feed, το δευτεροκλασάτο αδερφάκι του αγαπημένου μας News Feed έρχεται να διεκδικήσει την επίσημη θέση του, μετά από σειρές τεστ που διενεργήθηκαν σε συγκεκριμένες χώρες. Συνεπώς, την επόμενη φορά που θα ψάχνετε τις σελίδες που έχετε κάνει like, θυμηθείτε ότι ζουν πλέον εξόριστες στο νέο αυτό Feed.
Στην περίπτωση, που σας ανήκει κάποια σελίδα επιχείρησης ή που τη διαχειρίζεστε, μπορείτε να «δωροδοκήσετε» το Facebook, σαν καλός Social Media Manager που είστε, για να σας αφήσει να εμφανιστείτε στο News Feed. Oι διαφημίσεις κυριαρχούν και το πληρωμένο περιεχόμενο ή αλλιώς χορηγούμενο, είναι ο πρωταγωνιστής!
Τrend #2– Content may be king, but video is the king of all content!
Το βίντεο είναι το μέλλον και δε χρειάζεται να ρωτήσουμε κανένα… μέντιουμ για να μας το επιβεβαιώσει. Μέχρι το 2020 το CISCO προβλέπει πως το 82% όλου του διαδικτυακού περιεχομένου που αφορά καταναλωτές θα είναι βίντεο. Live videos, μαγνητοσκοπημένα, με μικρό budget ή μεγάλο θα κυριαρχήσουν σε Facebook, Snapchat, Instagram Twitter και Linkedin, δηλαδή σχεδόν παντού!
Τrend #3 – QR Codes
Tα QR codes, που κάποτε είχαν λανσαριστεί ως το «next big thing» (κάτι που φυσικά δε συνέβη), επιστρέφουν δυναμικά! Ιθύνων νους η Apple, η οποία το φθινόπωρο πραγματοποίησε ένα σημαντικό update στο ολοκαίνουριο iOS 11, έναν εγγενή αναγνώστη κωδικών QR. (oι QR codes είναι φανταχτεροί γραμμωτοί κώδικες τους οποίους μπορείς να σαρώσεις από oποιαδήποτε επιφάνεια και να κατευθυνθείς απευθείας σε μια ιστοσελίδα ή ένα landing page, αρκεί να έχεις το σχετικό app σάρωσης).Πλέον, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να σαρώσετε με το iPhone σας έναν κωδικό και ενεργοποιείται αυτόματα. Οι κωδικοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να συνδεθείτε σε δίκτυα WIFI (χωρίς να πληκτρολογείτε κωδικούς πρόσβασης), να κάνετε αγορά με το PayPal αλλά και για … να στείλετε προπληρωμένα Tweets και κείμενα! Kαλό;
Μέγαλα social media όπως το Snapchat, το Facebook ακόμη και το Spotify προσπαθούν να ενσωματώσουν αντίστοιχες πρακτικές στο λειτουργικό τους, για παράδειγμα αν σκανάρετε ένα Facebook messenger code, ένα γλυκό bot θα πεταχτεί στο smartphone σας έτοιμο να θυσιαστεί για σας στο βωμό του… customer service. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι κώδικες QR εξακολουθούν να είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους να γεφυρωθεί ο πραγματικός κόσμος με το διαδικτυακό, μην εκπλαγείτε εάν αρχίσετε να τους βλέπετε παντού το 2018 – ειδικά τώρα που 700 εκατομμύρια χρήστες iPhone θα έχουν έναν σαρωτή στις τσέπες τους.
Τrend #4 – Millisecond Marketing
Έρχεται η εποχή του «αυτοματοποιημένου μάρκετινγκ», είτε είμαστε έτοιμοι ή όχι. Πολλά βασικά καθήκοντα των κοινωνικών μέσων δικτύωσης – από τον προγραμματισμό των δημοσιεύσεων, μέχρι την εύρεση του βέλτιστου χρόνου κοινοποίησης- έχουν ήδη αυτοματοποιηθεί. Αλλά το 2019, το AI και τα σχετικά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα διαδραματίσουν σημαντικότατο ρόλο στο διαμοιρασμό περιεχομένου και μηνυμάτων. Εξειδικευμένες τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να διενεργούμε πολλαπλά τεστ ταυτοχρόνως, ώστε να μη χρειάζεται να «μαντέψουμε» ποιες εικόνες και κείμενο θα πάρουν τα περισσότερα κλικ, αλλά να προχωρήσουμε απευθείας σε αυτές με τις καλύτερες επιδόσεις, σύμφωνα με το εκάστοτε εργαλείο. Και αυτά είναι μόνο η αρχή…
Τrend #5 Business Software Clouds
Τα σύννεφα λογισμικού για επιχειρήσεις μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι των κοινωνικών μέσων δικτύωσης – επιτέλους! Η αγορά του LinkedIn από την Microsoft για 26 δισεκατομμύρια δολάρια ήταν η αφορμή για ένα σιωπηρό «πόλεμο» μεταξύ των παντοδύναμων πωλητών λογισμικού παγκοσμίως, για την ενσωμάτωση και αναβάθμιση των social media χαρακτηριστικών τους. Η Microsoft έχει ήδη προωθήσει την ενσωμάτωση των τεράστιων επαγγελματικών καταχωρήσεων του LinkedIn στο Outlook και το Dynamics 365, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν άμεσα τα δημογραφικά- κοινωνικά δεδομένα σχετικά με τους πελάτες για να προσαρμόσουν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αλλά και τα μηνύματά τους! Επίσης. Η Adobe, η Salesforce, η IBM και η Oracle έχουν ξεκινήσει με τη σειρά τους μια σειρά αγορών και ενοποιήσεων, για να βελτιώσουν τα marketing clouds τους με νέα social χαρακτηριστικά.
2019: το “social” αλλάζει!
Ένα είναι σίγουρο, το 2019 το χαρακτηρίζει η λέξη αλλαγή, συνοδευόμενη από τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, για το μερίδιο του λέοντος, στο τεράστιο social ads budget, παγκοσμίως. Ταυτόχρονα, τα εργαλεία και οι τακτικές των social platforms θα συνεχίσουν να εξελίσσονται με πιο χαλαρό ρυθμό το επόμενο έτος. Αναμείνετε πολλά νέα χαρακτηριστικά, νέα εργαλεία διαφήμισης και ολοκαίνουργιους τρόπους παρακολούθησης βίντεο.
Αν η σωστή προώθηση της εταιρίας σας μέσω του social media marketing δε σας φαίνεται και τόσο απλή επικοινωνήστε μαζί μας προκειμένου να χαράξουμε από κοινού την social media strategy που αρμόζει στην επιχείρηση σας.