Σωστή B2B marketing στρατηγική
Καλά καταλάβατε η στρατηγική είναι πραγματικά το παν! Αρχικά, ξεκινήστε από την ανάλυση του κοινού-πελάτη σας, για να εντοπίσετε όλους τους υπεύθυνους λήψης απόφασης, δηλαδή όλους όσους επηρεάζουν την απόφαση για την αγορά των προϊόντων ή των υπηρεσιών που επιθυμείτε να πουλήσετε.
Στη συνέχεια, προσδιορίστε τις διαφορετικές προτεραιότητες που έχει κάθε στέλεχος, που συμμετέχει ή επηρεάζει τη λήψη της απόφασης, καθώς και προσδιορίστε το επίπεδο δέσμευσης του καθενός.
Η σωστή προετοιμασία θέτει γερά θεμέλια για μια ουσιαστική στρατηγική, που θα σας επιφέρει κέρδη μελλοντικά.
Έχετε σωστό website;
Έρευνες δείχνουν πως η ύπαρξη ιστοσελίδας ή έστω online καταλόγου είναι η Νο1 απαίτηση των B2B πελατών.
Η ύπαρξη ενός άρτιου website δείχνει επαγγελματισμό και εμπνέει αξιοπιστία, ενώ προσφέρει άμεση επαφή με τους δυνητικούς πελάτες και σας γλιτώνει χρόνο από περιττές συναντήσεις.
Δημιουργήστε τις B2B personas σας ώστε να έχετε όσο το δυνατόν καλύτερη εικόνα σε ποιον απευθύνεστε. Μην ξεχάσετε να εισάγετε φόρμες ενδιαφέροντος και επικοινωνίας, καθώς σας δίνουν τη δυνατότητα να έρθετε πιο… κοντά στον υποψήφιο πελάτη σας.
Μην αναλωθείτε στην υπερπροβολή του brand σας, αλλά δώστε τη δυνατότητα στον επισκέπτη της ιστοσελίδας σας να ενημερωθεί και να έχει μια ευχάριστη εμπειρία.
Φυσικά, εγκαταστήστε τα Google Analytics, το Event tracking αλλά και ό,τι μέσο έχετε στην κατοχή σας, για να επιτηρείτε το ταξίδι του επισκέπτη μέσα στο website σας και μέχρι να εκπληρώσει την επιθυμητή ενέργεια (πώληση, συμπλήρωση φόρμας, εγγραφή σε newsletter κοκ).
Μην αγνοείτε το SEO
Το 30% των Β2Β Μarketers δεν ασχολούνται καθόλου με το SEO της ιστοσελίδας, ενώ το 50% δεν επενδύει καθόλου χρόνο σε PPC καμπάνιες.
Μην είστε κι εσείς από αυτούς που θα χάσουν τα οφέλη του SEM. Επιλέξτε σωστές λέξεις-κλειδιά, καθορίστε τις σημαίνουσες φράσεις βάσει των SERPs (Search Engine Result Pages).
Χρησιμοποιήστε παραδοσιακές τακτικές PR (που στις μέρες μας ίσως έχει πάρει πολλές ονομασίες όπως Growth Hacking) και εξασφαλίστε ποιοτικά backlinks. Μην ξεχνάτε να ανανεώνετε το περιεχόμενό σας συχνά και να υιοθετήσετε ένα blog, ενσωματωμένο στο website σας.
Το περιεχόμενο είναι βασιλιάς
Το 49% των εταιρειών που ερωτήθηκαν είναι διατεθειμένες να αυξήσουν κατά πολύ το budget για content marketing. Έχουν ξεμείνει από ιδέες ή απλά κάτι παραπάνω ξέρουν;
Για ποιο λόγο να επενδύσετε σε content marketing; Τι πρόκειται να κάνει το περιεχόμενο για την επιχείρησή σας; Brand Awareness; Να βελτιώσει την εμπιστοσύνη των πελατών, ώστε να τους διατηρήσει πιστούς σε εσάς; Είναι μια επένδυση για το μέλλον ή μια στιγμιαία μόδα;
Χρησιμοποιήστε σωστά τις κατηγορίες μετρήσεων του content marketing, προκειμένου να δημιουργήσετε ένα πλαίσιο μέτρησης που να σας βολεύει. Για παράδειγμα αν θέλετε να παρακολουθήσετε τη συμπεριφορά των επισκεπτών του website σας, πρέπει να κάνετε κάτι που θα τους προκαλέσει, ώστε να μπορέσετε μετέπειτα να διαβάσετε τη συμπεριφορά τους στα metrics.
Για να ξεκινήσετε αρχίστε να γεμίζετε το blog, που αναφέραμε παραπάνω με χρήσιμα και trendy άρθρα. Η αρχή έγινε!
Τα social media έχουν την τιμητική τους
Η αλήθεια είναι πως από μόνη της η δημιουργία περιεχομένου δεν είναι αρκετή. Σε πολλές περιπτώσεις θα πρέπει να την ενισχύσετε. Πρέπει να κάνετε marketing για λογαριασμό του marketing σας, δηλαδή. Εδώ μπορούν να βοηθήσουν τα social media, δίνοντας το έναυσμα στους επισκέπτες, για να ανακαλύψουν το εκπληκτικό σας περιεχόμενο.
Το 57% των Β2Β Marketers έχουν αποσπάσει leads (στοιχεία επικοινωνίας) από το Linkedin, 52% από το Facebook και 44% από το Twitter. Eσείς;
Δημιουργήστε χρήσιμο περιεχόμενο, για να είναι εύκολα κοινοποιήσιμο. Αλληλεπιδράστε με τους ακόλουθους της σελίδας σας, ενώ μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε ό,τι καινούριο feature σας δίνουν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Άλλωστε, το Linkedin είναι the place to be για κάθε επιχείρηση που στοχεύει σε businesses.
Η B2B επιχείρησή σας έχει πολύ περισσότερους τρόπους ανάπτυξης σε επίπεδο διαδικτύου από όσους νομίζετε. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να εδραιώσετε την παρουσία σας, δείχνοντας σε όλο το διαδίκτυο πως η εταιρεία σας είναι βιώσιμη, ανταγωνιστική, πως ακολουθεί τα τελευταία trends και κυρίως πως είναι εδώ!