Κόστος διαφήμισης Google Ads
“Ποιο είναι το κόστος διαφήμισης στη Google;” Μια ερώτηση που δεχόμαστε αρκετά συχνά και είναι λογική για κάθε επιχειρηματία, που ενδιαφέρεται να αξιοποιήσει την online διαφήμιση για την επιχείρησή του.
Όταν κάνετε αυτή την ερώτηση, ή οποιαδήποτε άλλη σχετική με διαφήμιση google και τιμές, η πιο πιθανή απάντηση που θα λάβετε είναι “Εξαρτάται”. Και αυτό δεν απέχει πολύ από την αλήθεια. Το θέμα, όμως, είναι ότι αυτή η απάντηση ούτε σας βοηθάει ως επιχειρηματία, ούτε ικανοποιεί την ανάγκη σας να μάθετε για τις τιμές των Google Ads.
Επομένως, φτιάξαμε αυτό το άρθρο για να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο και να σας βοηθήσουμε να δείτε πώς πραγματικά δουλεύει ο μηχανισμός διαφημίσεων Google.
Διαβάζοντας το άρθρο μας θα είστε σε θέση να αξιολογήσετε, αν και γιατί αξίζει να κάνετε διαφήμιση στη Google και με τι budget.
Google ads – τι είναι;
Τα Google Ads είναι η δυνατότητα που προσφέρει η Google για διαφήμιση επιχειρήσεων, προϊόντων και υπηρεσιών στο διαδίκτυο.
Η Google είναι η βασική μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιείται στην Ελλάδα, με περισσότερο από 70% του ελληνικού κοινού να χρησιμοποιεί τον Google Chrome σε καθημερινή βάση.
Αξιοποιώντας τη διαφήμιση μέσω της Google, μπορείτε να συνδεθείτε ακριβώς με το κοινό εκείνο, που δείχνει προδιάθεση να αγοράσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Τα Google Ads σας επιτρέπουν να ρυθμίζετε το διαφημιστικό budget, να επιλέγετε πού θα εμφανίζεται η διαφήμισή σας και να βελτιστοποιείτε την απόδοσή τους για μεγαλύτερο κέρδος από κάθε καμπάνια.
Διαφημίσεις Google
Οι διαφημίσεις Google αποτελούνται από διαφορετικούς τύπους διαφημίσεων, ανάλογα με το κανάλι στο οποίο προβάλλονται:
Τα search ads είναι διαφημίσεις που προβάλλονται στα αποτελέσματα αναζητήσεων των χρηστών, ακριβώς πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα.
Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να ρυθμίσετε τις λέξεις-κλειδιά που σας ενδιαφέρει να εμφανίζεται η διαφήμιση, ορίζοντας ταυτόχρονα το keyword bidding ποσό. Θα μιλήσουμε γι’ αυτό λίγο παρακάτω.
Display ads
Τα display ads είναι ουσιαστικά διαφήμιση με banners, τα οποία προβάλλονται στο δίκτυο συνεργατών της Google (Google Display Network). Το δίκτυο αυτό αποτελείται από περισσότερα από 2 εκατομμύρια websites, mobile apps και πλατφόρμες, στις οποίες μπορεί να προβληθεί η διαφήμισή σας.
Shopping ads
Τα shopping ads αφορούν eshops και μπορούν κατακόρυφα να ανεβάσουν την κερδοφορία. Εμφανίζονται όταν κάποιος χρήστης αναζητεί ένα προϊόν ή μια κατηγορία προϊόντος, που ταιριάζει με το προϊόν που εσείς διαφημίζετε. Το γεγονός ότι στη διαφήμιση ενσωματώνεται η εικόνα του προϊόντος, κάνει αυτή τη μέθοδο διαφήμισης best practice για το e-commerce.
Discovery ads
Οι Discovery ads είναι διαφημίσεις που συνδυάζουν εικόνα και κείμενο σε συγκεκριμένα formats και τοποθετήσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν το YouTube, το Discover feed και το Gmail. Υπάρχει καλύτερος έλεγχος και στόχευση κοινού, αφού οι διαφημίσεις αυτές φτάνουν στους χρήστες πριν ακόμα αυτοί ψάξουν ενεργά για το προϊόν σας.
Πώς λειτουργούν τα Google Search Ads
Μία από τις μεγαλύτερες παρανοήσεις σχετικά με τις διαφημίσεις Google είναι ότι όποιος ξοδεύει τα περισσότερα χρήματα, έχει τελικά και τη μεγαλύτερη επιρροή.
Αυτό δεν ισχύει, ή μάλλον δεν ισχύει πάντα.
Η διαφήμιση στη Google δεν είναι διαφήμιση σε περιοδικό ή εφημερίδα, όπου πληρώνετε ανάλογα με το μέγεθος της διαφήμισης.
Οι διαφημίσεις Google βασίζονται σε ένα σύστημα δημοπρασιών μεταξύ των διαφημιζόμενων με λέξεις ή φράσεις κλειδιά.
Χρέωση προκύπτει μόνο όταν οι χρήστες κάνουν κλικ στις διαφημίσεις σας.
Η δημοπρασία αρχίζει όταν ένας χρήστης εισάγει έναν όρο αναζήτησης στη μπάρα αναζητήσεων της Google.
Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι χρεώνεστε κάθε φορά και για κάθε αναζήτηση. Αν ο όρος αναζήτησης σχετίζεται με τη διαφήμισή σας, ξεκινά μια αλγοριθμική διαδικασία επιλογής διαφήμισης προς προβολή. Αν η διαφήμισή σας προβληθεί και τελικά ο χρήστης κάνει κλικ επάνω της, θα χρεωθείτε για πρώτη φορά.
Πόσο, όμως, θα χρεωθείτε γι’ αυτό το κλικ;
Παράδειγμα
Ας πούμε ότι προσφέρετε 2 ευρώ σε μια λέξη-κλειδί και ο ανταγωνιστής σας προσφέρει 1 ευρώ. Το περισσότερο που θα πρέπει να πληρώσετε, όταν κερδίσετε το κλικ του χρήστη, είναι μόνο 1,01 ευρώ.
Στη συνέχεια φανταστείτε ότι ένας άλλος ανταγωνιστής έρχεται στο προσκήνιο και προσφέρει 1,50 ευρώ. Τώρα, η ίδια λέξη-κλειδί για σας κοστίζει 1,51 ευρώ.
Ακόμα κι αν είστε ο υψηλότερος πλειοδότης για μια λέξη-κλειδί, δεν είναι εγγυημένο ότι θα βρεθείτε στην κορυφαία θέση. Η ποιότητα της διαφήμισής σας (Quality Score) έχει βαρύνουσα σημασία για τη συνολική απόδοσή της.
Οι διαφημίσεις Google search θεωρούνται πλέον μια από τις τακτικές του inbound marketing. Το εισερχόμενο μάρκετινγκ (Inbound Marketing) είναι η προσέγγιση στην οποία ο χρήστης ψάχνει για το προϊόν ή την υπηρεσία μας.
Η Inbound
Μεθοδολογία μας
Πώς κάνω διαφήμιση στο google;
Για να ενεργοποιήσετε τις διαφημίσεις Google χρειάζεται να έχετε έναν λογαριασμό gmail. Έπειτα θα χρειαστεί να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό Google Ads και ένα Google Analytics Account προαιρετικά, για να μετράτε την απόδοση των διαφημίσεών σας.
Επίσης, καλό είναι να φτιάξετε και ένα Tag Manager Account για να συνδέσετε όλα τα Google tools μεταξύ τους.
Αφού κάνετε αυτά τα βήμα, προσθέστε την κάρτα πληρωμών και τα φορολογικά στοιχεία της επιχείρησης στον Google Ads λογαριασμό σας. Για να στήσετε την πρώτη σας διαφήμιση θα χρειαστεί να κάνετε έρευνα για λέξεις-κλειδιά, που θα χρησιμοποιηθούν στις καμπάνιες σας.
Ένα εργαλείο που σας βοηθά σε αυτή την έρευνα είναι το δωρεάν tool Keyword Planner εντός της πλατφόρμας για τα Google Ads.
(gif που δείχνει οθόνη με έρευνα keyword)
Ένα paid tool για έρευνα διαφημιστικού ανταγωνισμού μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε διαφήμιση πολύ πιο αποτελεσματικά. Συνεργαζόμενοι με τη Digitale έχετε δωρεάν πρόσβαση στη γνώση που προσφέρουν τέτοια εργαλεία.
Στη συνέχεια θα χρειαστεί να δημιουργήσετε διαφορετικές καμπάνιες για κάθε διαφημιστικό σας στόχο, οι οποίες χωρίζονται σε Ad Groups σύμφωνα με το keyword.
Τα Ad Groups περιλαμβάνουν διαφορετικά Ads, που λειτουργούν ως δοκιμές διαφορετικού κειμένου για κάθε keyword.
Έτσι, η βελτιστοποίηση διαφημίσεων στη Google γίνεται ευκολότερα και εσείς μπορείτε να καταλάβετε τι ψάχνει το κοινό σας με μεγαλύτερη βεβαιότητα.
Μια διαφήμιση μπορεί να γίνει ακόμα πιο ελκυστική όταν περιλαμβάνει extensions, όπου οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με πολλούς τρόπους με τη διαφήμισή σας.
(Εικαστικό gif με zoom in σε ad extensions)
Google Ads κόστος
Ας δούμε τώρα, ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος των διαφημίσεων στην Google:
Διαφήμιση Google ανά κλάδο
Ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείστε μπορεί να είναι εξαιρετικά αδρανής στο διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχετε ιδιαίτερο ανταγωνισμό στις διαφημίσεις Google. Αντίθετα, αν ο κλάδος είναι έντονα ενεργός στο διαδίκτυο και οι δημοπρασίες διαφημίσεων χαρακτηρίζονται από έντονη ανταγωνιστικότητα, τότε το κόστος ανά κλικ αυξάνεται, όπως είναι αναμενόμενο.
Κόστος διαφήμισης Google & μηνιαίες αναζητήσεις
Ορισμένες λέξεις-κλειδιά είναι πιο δημοφιλείς από άλλες. Οπότε αν ο προϋπολογισμός σας είναι περιορισμένος σε σχέση με το κόστος των λέξεων-κλειδιών, οι διαφημίσεις σας δεν θα εμφανίζονται κάθε φορά που κάποιος αναζητά τους σχετικούς όρους.
Για να το θέσουμε απλά, όσοι περισσότεροι αναζητούν αυτό που προσφέρετε, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας, αν έχετε ορίσει σωστά το budget σας.
Google Ads & ανταγωνισμός
Αναφερθήκαμε στον ανταγωνισμό σε σχέση με τον κλάδο. Ο ανταγωνισμός, όμως, έχει να κάνει και με τις ίδιες τις λέξεις-κλειδιά. Όσο περισσότεροι διαφημιζόμενοι κάνουν προσφορά για τις ίδιες λέξεις-κλειδιά με εσάς, τόσο περισσότερες διαφημίσεις θα ανταγωνιστούν για τον ίδιο χώρο διαφήμισης.
Είπαμε παραπάνω ότι τα Google Ads είναι μια μορφή δημοπρασίας. Συνεπώς, όσοι περισσότεροι διαφημίζονται σε μια λέξη-κλειδί, τόσο αυτό επηρεάζει το κόστος διαφήμισης στη Google.
Η εμπειρία χρήστη στο site σας
Ίσως σας φαίνεται κάπως υπερβολικό το ότι η εμπειρία του χρήστη στην ιστοσελίδα σας να επηρεάζει το κόστος της διαφήμισης στη Google. Κι όμως! Η Google λαμβάνει υπόψη της το πόσο ποιοτικό είναι ένα site που διαφημίζεται. Ένα site με καλό UX (User Experience) μπορεί να χρεωθεί με χαμηλότερο CPC (Cost per Click) στις διαφημίσεις του.
Μια καλή εμπειρία των επισκεπτών σε ένα site φαίνεται να “επιβραβεύεται” από τις μηχανές αναζήτησης και όχι άδικα, αφού η προσπάθειες των εταιρειών τεχνολογίας των τελευταίων ετών, είναι να γίνει το διαδίκτυο προσιτό, εύχρηστο και αμεσότερο από ποτέ, όσον αφορά την πληροφόρηση και την εύκολη εύρεση του σωστού περιεχομένου κάθε φορά.
Φιλικό στο χρήστη και στο κόστος ανά κλικ
CTA:UX Website Architecture με τη Digitale
Η ποιότητα και η συνάφεια της διαφήμισης
Κάθε Search Ad χαρακτηρίζεται από ένα quality score, που είναι ο δείκτης ποιότητας της εκάστοτε διαφήμισης. Αυτός ο δείκτης επηρεάζεται από τη συνάφεια των λέξεων κλειδιών, την ποιότητα του κειμένου, τη συνάφεια της landing page που καταλήγει ο χρήστης και από άλλες ακόμα παραμέτρους.
Όταν η διαφήμισή σας είναι ποιοτική, έχει υψηλό quality score και έχει καλύτερες πιθανότητες εμφάνισης από μια low quality διαφήμιση, για την οποία ο ανταγωνιστής σας μπορεί να πληρώνει ακριβότερα για να εμφανιστεί. Άρα, καταλαβαίνετε ότι η ποιοτική διαφήμιση σας γλιτώνει budget και έχει καλύτερη απόδοση γενικά.
Η γεωγραφική περιοχή στόχευσης
Η στόχευση διαφορετικών περιοχών του κόσμου μπορεί να έχει τεράστιες επιπτώσεις στο κόστος των κλικ και της συνολικής καμπάνιας. Προτού προχωρήσετε ενεργοποιώντας μια διαφήμιση, η έρευνα είναι απαραίτητη για να δείτε τι ισχύει σε κάθε περιοχή και πώς ψάχνει ο κόσμος κάποιους όρους στις μηχανές αναζήτησης.
Η συσκευή στην οποία προβάλλεται η διαφήμιση
Η στόχευση συσκευών παίζει τεράστιο ρόλο στην τιμή που πληρώνετε ανά κλικ στις διαφημίσεις Google. Είναι κατανεμημένη σε 3 βασικές κατηγορίες:
- Κινητά
- Tablets
- Επιτραπέζιους υπολογιστές
Κάθε συσκευή έχει το δικό της CPC. Συνήθως, η επισκεψιμότητα που προέρχεται από desktop συσκευές έχει το υψηλότερο CPC, ανάλογα όμως με τον κλάδο, μερικές φορές τα clicks μέσω κινητού τηλεφώνου μπορεί να είναι ακριβότερα.
Πώς να μειώσετε το κόστος
Πώς μπορείτε να μειώσετε το κόστος διαφήμισης Google:
- Αντιστοιχίστε σωστά τις λέξεις-κλειδιά
- Χρησιμοποιήστε αρνητικές λέξεις-κλειδιά (exclude)
- Στοχεύστε τους χρήστες καλύτερα (γεωγραφικά, δημογραφικά ή ανά συσκευή)
- Βελτιστοποιήστε το δείκτη ποιότητας (quality score)
- Προσθέστε long-tail keywords
- Βελτιστοποιήστε τις διαφημίσεις σας
- Βελτιστοποιήστε τις σελίδες προορισμού (landing pages)
- Χρησιμοποιήστε συνδέσμους ιστότοπων για βελτίωση του CTR
- Προσθέστε επεκτάσεις διαφημίσεων για βελτίωση του CTR
- Προγραμματίστε κατάλληλα τις διαφημίσεις σας (ημέρα, ώρα)
Είναι η διαφήμιση Google μια καλή επένδυση για την επιχείρηση σας;
Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι το να διαφημίζεται κανείς στη Google, τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, μόνο επικερδές μπορεί να είναι. Αυτό που μας αρέσει να απαντάμε επομένως, στην ερώτηση αν η διαφήμιση Google ταιριάζει στη δική σας επιχείρηση είναι:
Εάν έχετε μια καλή επιχείρηση, τότε τα Google Ads θα είναι μια καλή επένδυση για εσάς.
Το όραμά μας στη Digitale είναι να συνδυάζουμε την επιτυχία σε οργανικά και paid αποτελέσματα, αυξάνοντας τις δυνατότητες της επιχείρησης άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα. Με σύμμαχο την πανίσχυρη Inbound μεθοδολογία οι B2B επιχειρήσεις μπαίνουν σε ένα νέο κεφάλαιο της digital παρουσίας τους.
Συνεργαστείτε μαζί μας και αναδείξτε την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών σας, με στοχευμένες online διαφημίσεις, καλογραμμένο περιεχόμενο και βελτιστοποιημένο εταιρικό website.