Advertising agency: 10 τύποι για να επιλέξετε

digitale_logo

Digitale

Το marketing μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε μια επιτυχημένη επιχείρηση, γι’ αυτό πρέπει να είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί κατά την επιλογή των συνεργατών σας.

 

Αν είστε επιχείρηση ή brand και ψάχνετε νέους συνεργάτες σε επίπεδο marketing, πρέπει πρώτα να κατανοήσετε τους πολλούς και διαφορετικούς τύπους των agency που υπάρχουν στην αγορά και στη συνέχεια να προβείτε σε κάποια οριστική επιλογή.

 

Εννοείται πως το μέγεθος του project, η κατηγορία στην οποία ανήκει η επιχείρησή σας, τα γεωγραφικά κριτήρια αλλά και το budget είναι αυτά που θα υπαγορεύσουν τον τύπο των συνεργατών που είναι καταλληλότεροι για εσάς, όμως δε βλάπτει να γνωρίζετε μερικές πληροφορίες ακόμη για το πώς να επιλέξετε τον ιδανικό συνεργάτη.

 

Συνήθως, οι μεγαλύτερες ή πολυεθνικές εταιρείες συνεργάζονται με αρκετά agency, ενώ οι μικρότερες σε μέγεθος επιχειρήσεις τείνουν να συνεργάζονται με λιγότερα ή ακόμη και 1 πρακτορείο για όλες τις ανάγκες τους σε επίπεδο marketing.

 

Ακολουθούν 10 τύποι πρακτορείων marketing, κατά σειρά εκτιμώμενων συνολικών κερδών ανά τα έτη, συμπεριλαμβανομένων των διαφημιστικών εταιριών, των media agencies, των promotion agencies, των agencies για Δημόσιες Σχέσεις (PR), των marketing agencies, των digital agencies, των direct agencies, των branding agencies, των design agencies και των social media agencies.

 

Τι είναι  όλα αυτά; Θα μάθετε αμέσως!

 

Διαφημιστικό agency:

Ο παλαιότερος και πιο συνηθισμένος τύπος πρακτορείου είναι η κλασσική διαφημιστική εταιρεία, όπως αυτή που βλέπαμε στους Mad Men (όσοι δηλώνουν fan του Don Draper να σηκώσουν το χέρι!). Μέχρι και το 1996, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί το πρώτο πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο, οι διαφημιστικές είχαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο!

 

Τα μεγαλύτερα διαφημιστικά γραφεία τότε προσέφεραν όλα τα είδη marketing, χωρίς εξαιρέσεις. Η συχνότερη διαίρεση ήταν, και εξακολουθεί να είναι, ο προγραμματισμός των μέσων μαζικής ενημέρωσης (media planning) και η αγορά υπηρεσιών (buying), αλλά τώρα περιλαμβάνουν κι άλλες υπηρεσίες, από branding έως digital marketing. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η βασική υπηρεσία των διαφημιστικών είναι η… διαφήμιση.

 

Τα μεγάλα διαφημιστικά γραφεία κυριαρχούν στην τηλεοπτική διαφήμιση, στα δημιουργικά και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης  (περιοδικά, εφημερίδες), στο ραδιόφωνο, στο «outdoors» και στο διαδίκτυο. Οι διαφημιστικές εταιρείες τείνουν να επικεντρώνονται στους πελάτες λιανικής (B2C/Business-to-Consumer), αλλά συνεργάζονται και με B2B επιχειρήσεις (Business-to-Business) με υψηλό marketing budget.

 

Media Planning/Buying agency:

Συχνά μέρος μιας μεγαλύτερης διαφημιστικής, τα media agencies ειδικεύονται σε όλες τις πτυχές της στρατηγικής, της έρευνας, του σχεδιασμού, της αγοράς και της τοποθέτησης διαφημίσεων σε μέσα μαζικής ενημέρωσης όπως η τηλεόραση, οι εφημερίδες, τα περιοδικά, το ραδιόφωνο, το «outdoors» και το digital.

 

Όπως και οι άλλοι τύποι πρακτορείων, τα media planning agencies συχνά εμπλέκονται με άλλους τύπους marketing, κυρίως στην ανάπτυξη της διαφήμισης και στην έρευνα αγοράς.

 

Promotion agencies:

Συνήθως συνεργάζονται με πελάτες λιανικής για διαφημιστικές εκστρατείες που περιλαμβάνουν διαφημίσεις, κουπόνια, κληρώσεις, διαγωνισμούς, προγράμματα αφοσίωσης, παρουσία σε εκθεσιακούς χώρους, νέες συσκευασίες και προϊόντα.

 

Πλέον τα περισσότερα πρακτορεία προώθησης έχουν μετατραπεί σε «υβρίδια» που θα κάνουν όλους τους άλλους τύπους marketing, για να επιβιώσουν.

 

Agency Δημοσίων Σχέσεων (PR):

Μια ποικιλία υπηρεσιών περιλαμβάνει τις δημόσιες σχέσεις, συμπεριλαμβανομένων των σχέσεων με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, των σχέσεων με τους επενδυτές και τη διαχείριση των επικοινωνιακών κρίσεων. Οι παραδοσιακές δραστηριότητες ενός PR agency περιλαμβάνουν ανακοινώσεις και δελτία τύπου, συγγραφή άρθρων, συνεντεύξεις Τύπου ή διοργάνωση εκδηλώσεων.

 

Οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων συχνά συμμετέχουν στο event marketing, στις καμπάνιες νέων προϊόντων, στη δημιουργία ιστοσελίδων, στα social media και στις εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες.

 

 

Marketing agency:

Καθώς η διαφήμιση έχει μειωθεί σε σημαντικό βαθμό για τους περισσότερους εκτός των μεγαλύτερων brand, πολλοί διαφημιστικοί οργανισμοί έχουν εξελιχθεί σε marketing agencies, παρέχοντας μια ποικιλία υπηρεσιών που θα μπορούσαν να προσφερθούν από άλλα εξειδικευμένα agencies.

 

Tα marketing agencies αναλαμβάνουν τη διαφήμιση-προώθηση μια επιχείρησης συνολικά παρέχοντας διαφημίσεις, PR, στρατηγική και σχεδιασμό, διαδίκτυο, branding, φωτογραφία, βίντεο και άλλα είδη marketing. Πολλοί οργανισμοί μικρού και μεσαίου μεγέθους αναφέρονται στον εαυτό τους ως πρακτορεία marketing και όχι ως διαφημιστικά πρακτορεία.

 

Digital agency:

Με την αυξανόμενη σημασία του digital marketing, των social media, του ecommerce και του content marketing, τα digital marketing agencies αποτελούν τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τύπους γραφείων marketing.

 

Tα agencies αυτά θα σχεδιάσουν ιστοσελίδες, θα αναλάβουν την προβολή σας στα social media, θα διαχειριστούν blog και πολλά, πολλά ακόμη. Επιπλέον, προσφέρουν υπηρεσίες βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), διαφήμιση με πληρωμή ανά κλικ (PPC), το ηλεκτρονικό εμπόριο ή άλλες εφαρμογές (apps).

 

Agency Άμεσου Μάρκετινγκ:

Οι οργανισμοί άμεσης εμπορικής προώθησης ξεκίνησαν ως ειδικοί στην άμεση αλληλογραφία, μια τακτική σε πλήρη παρακμή, αλλά έχουν επανεμφανιστεί ως εμπειρογνώμονες σε θέματα email marketing, digital marketing, analytics και σε πολλά άλλα.

 

Branding agency:

Τα branding & identity agencies είναι συχνά μπουτίκ agencies ή τμήματα διαφημιστικών. Παρέχουν μια σειρά υπηρεσιών από σχεδιασμό λογοτύπων, ανάπτυξη εμπορικών επωνυμιών, συσκευασίες, γραφικές ταυτότητες, σήμανση και περιβαλλοντικό σχεδιασμό (συνήθως σχεδιασμό καταστημάτων λιανικής πώλησης).

 

Επιπρόσθετα, τα πρακτορεία αυτά παρέχουν έρευνες μάρκετινγκ για την υποστήριξη της στρατηγικής που θα προτείνουν, ενώ συμβάλλουν στο σχεδιασμό ιστοσελίδων, στη διαφήμιση, στις ετήσιες εμπορικές εκθέσεις και άλλα.

 

Design Studio:

Τα μικρότερα πρακτορεία με κύριο αντικείμενο το γραφιστικό σχεδιασμό. Τα design studio προσφέρουν μια ποικιλία υπηρεσιών, όπως branding identity, σχεδιασμό ιστοσελίδας, διαφήμιση, συσκευασία, φυλλάδια και όλο το προς εκτύπωση υλικό.

 

Social Media agency:

Μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εξειδικευμένες υπηρεσίες είναι τα social media και το social media marketing. Oι εταιρείες που ειδικεύονται στη δημιουργία και διαχείριση μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι σήμερα περισσότερες από ποτέ.

 

Γεγονός απολύτως λογικό καθώς τα κορυφαία δίκτυα social media, όπως το Facebook, το Twitter, το YouTube, το LinkedIn, καθώς και νεότερα δίκτυα όπως το Pinterest και το Instagram πρωταγωνιστούν στις ζωές του κόσμου.

 

Πέρα από τον σχεδιασμό και τη διαχείριση των σελίδων και προφίλ, τα social media agencies συχνά διαχειρίζονται blogs, διεξάγουν έρευνα και ανάπτυξη περιεχομένου, δημιουργία βίντεο και όλο και περισσότερο εμπλέκονται στο σχεδιασμό ιστοσελίδων, την παρακολούθηση (social monitoring) και την ανάλυση δεδομένων.

 

Την εποχή που όλοι κάνουν τα πάντα, η επιλογή ενός νέου διαφημιστικού agency είναι μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις που θα πάρει ένας επιχειρηματίας. Συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη του ίδιου του brand και συνεπώς με την αύξηση των κερδών, ενώ αποτελεί επένδυση για το μέλλον.

 

Θα ήταν πραγματικά κρίμα μια  λάθος επιλογή να σας κοστίσει. Έχετε ακόμη απορίες σχετικά με τον τύπο agency που πρέπει να συνεργαστείτε; Επικοινωνήστε με έναν εξειδικευμένο συνεργάτη marketing από τη Digitale για μια δωρεάν συμβουλευτική.

Διαβάστε τα

Blogposts μας

Article - Πώς το HubSpot Sales βοηθάει τις ομάδες πωλήσεων

Στον γρήγορο κόσμο των πωλήσεων, η πρόσβαση στα σωστά εργαλεία μπορεί να είναι η διαφορά ανάμεσα στο να πετύχετε τους στόχους σας ή να υστερήσετε.   Εδώ το HubSpot Sales λάμπει ως φάρος για τις ομάδες πωλήσεων που αναζητούν αποτελεσματικότητα.   Μέρος της ευρύτερης πλατφόρμας CRM του HubSpot, το HubSpot...

Διαβάστε περισσότερα
Article - Outbound Sales

Οι Outbound sales (εξερχόμενες πωλήσεις) αποτελούν ουσιαστικό συστατικό κάθε ισχυρής στρατηγικής μάρκετινγκ και πωλήσεων.   Σε αντίθεση με τις εισερχόμενες πωλήσεις, όπου οι πελάτες προσεγγίζουν τις επιχειρήσεις με τη θέλησή τους, οι εξερχόμενες πωλήσεις περιλαμβάνουν προληπτική προσέγγιση σε δυνητικούς πελάτες.   Οι εταιρείες με χρόνια εμπειρίας στις εξερχόμενες πωλήσεις θεωρούν...

Διαβάστε περισσότερα
Article - Inbound vs Outbound Sales

Οι εισερχόμενες (Inbound) και οι εξερχόμενες (Outbound) πωλήσεις είναι δύο θεμελιώδεις στρατηγικές στον κόσμο των πωλήσεων και του μάρκετινγκ, η καθεμία με το δικό της σύνολο τακτικών, εργαλείων και προσεγγίσεων.   Η κατανόηση της διαφοράς μεταξύ των δύο και ο καθορισμός του καλύτερου για την επιχείρησή σας εξαρτάται από διάφορους...

Διαβάστε περισσότερα