Τι είναι το Google Search Ads

digitale_logo

Digitale

Η διαφήμιση στο Google Ads αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τις επιχειρήσεις, καθώς προσφέρει χρήσιμες δυνατότητες και απτά αποτελέσματα με προσιτό τρόπο.

 

Πέρα από τον παραδοσιακό τρόπο διαφήμισης, όπου θα πληρώνατε για να προβληθεί η διαφήμισή σας σε κάποιο μέσο χωρίς να ξέρετε ακριβώς ποιος θα τη δει και τι αποτέλεσμα θα έχει, η διαφήμιση στο Google λειτουργεί πολύ πιο στοχευμένα.

 

Η πλατφόρμα του Google Adwords είναι μία από τις μεγαλύτερες online πλατφόρμες διαφήμισης στον κόσμο και μπορεί να λειτουργήσει για όλες τις επιχειρήσεις, μικρές ή μεγάλες. Το μόνο που χρειάζεται είναι γνώσεις για τη λειτουργία της πλατφόρμας και μια σωστή στρατηγική για να φέρει τα βέλτιστα αποτελέσματα.

 

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τη διαφήμιση στο Google Adwords και πώς λειτουργεί, πώς να επιλέξετε λέξεις-κλειδιά, και τι άλλο χρειάζεται να γνωρίζετε για μια επιτυχημένη διαφημιστική επένδυση στο Google.

 

Τι είναι το Google Adwords 

Το Google Adwords αποτελεί μια υπηρεσία για διαφήμιση στο περιβάλλον της Google. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια διαφημιστική πλατφόρμα με δύο δίκτυα: 

  • Το δίκτυο εμφάνισης, όπου διαφημίσεις εμφανίζονται σε ιστοσελίδες του περιβάλλοντος της Google (όπως Youtube, Gmail, Google maps, κ.α.)
  • Το δίκτυο αναζήτησης, που προβάλλει διαφημίσεις στην πλατφόρμα αναζήτησης της Google, με βάση τις λέξεις-κλειδιά που αναζητούν οι χρήστες.  

Σε αυτό το άρθρο θα επικεντρωθούμε στη διαφήμιση στο δίκτυο αναζήτησης. Με άλλα λόγια, στο πώς θα εμφανίσετε τη διαφήμιση της επιχείρησής σας σε κάποιον χρήστη – υποψήφιο πελάτη όταν εκείνος πληκτρολογήσει στη μηχανή αναζήτησης της Google λέξεις-κλειδιά που συνδέονται με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. 

Πρώτα απ’ όλα, για να λειτουργήσει το Google Adwords σωστά για την επιχείρησή σας, χρειάζεστε τέσσερα βασικά στοιχεία: 

  1. Ένα προϊόν ή μια υπηρεσία 
  2. Έναν προϋπολογισμό για τη διαφήμιση
  3. Έναν ιστότοπο στον οποίο να οδηγεί η διαφήμιση
  4. Έναν στόχο μετατροπής 

 

Πώς λειτουργεί η διαφήμιση στο Google Adwords 

Μπορείτε να φανταστείτε το Google Adwords σαν μια μορφή δημοπρασίας, που επικεντρώνεται γύρω από λέξεις–κλειδιά.  Οι διαφημιζόμενοι επιλέγουν τις λέξεις–κλειδιά που σχετίζονται καλύτερα με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Στη συνέχεια, όταν ένας χρήστης κάνει μια σχετική αναζήτηση στο Google και αυτή η λέξη βρίσκεται στον λογαριασμό του διαφημιζόμενου, τότε ενεργοποιείται η διαφήμιση στο Google.

Ας δούμε ένα παράδειγμα: 

Έστω ότι ένας υποτιθέμενος χρήστης – ας τον ονομάσουμε Ηρακλή – ψάχνει στο Google για δερμάτινα σαλόνια σπιτιού. Αν ένα κατάστημα επίπλων που χρησιμοποιεί την διαφήμιση στο google adwords έχει στοχεύσει ως λέξη-κλειδί τα “δερμάτινα σαλόνια”, τότε η διαφήμιση του καταστήματος θα εμφανιστεί στη σελίδα αναζήτησης και ο Ηρακλής θα τη δει. 

Για να δούμε λίγο πιο αναλυτικά όμως, εάν ο Ηρακλής αντί για “δερμάτινα σαλόνια” έγραφε “δερμάτινος καναπές” θα εμφανιζόταν η διαφήμιση; Σωστά μαντέψατε – Όχι!

Συνεπώς, ένα πολύ σημαντικό βήμα της στρατηγικής για διαφήμιση στο Google Adwords είναι να βρείτε όλες αυτές τις σχετικές λέξεις-κλειδιά με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Έτσι θα αυξήσετε τις πιθανότητες να εμφανιστεί η διαφήμιση σας στο Google, άρα να αυξηθούν και οι πιθανότητες να επισκεφθούν οι χρήστες το site σας.

 

 

Πώς να επιλέξετε λέξεις-κλειδιά

Υπάρχουν στρατηγικές και εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε τις πιο κατάλληλες λέξεις-κλειδιά για να έχουν οι διαφημίσεις σας την καλύτερη δυνατή στόχευση. 

 

Βήμα #1: Μάθετε τι ψάχνουν οι πελάτες

Αν γνωρίζετε τι ψάχνουν οι πελάτες και δυνητικοί πελάτες σας, θα μπορείτε να στοχεύσετε καλύτερα τις διαφημίσεις σας. Μέσα στην πλατφόρμα Google Adwords θα βρείτε το εργαλείο Keyword Planner, το οποίο σας βοηθά να βρείτε σχετικές λέξεις-κλειδιά και τις μηνιαίες αναζητήσεις. 

 

Βήμα #2: Περιορίστε τον αριθμό των λέξεων-κλειδιών

Η προσθήκη πάρα πολλών λέξεων-κλειδιών μπορεί να επηρεάσει τη συνάφεια των διαφημίσεών σας. Οι λιγότερο σχετικές διαφημίσεις σημαίνουν χαμηλότερο Δείκτη ποιότητας και φυσικά υψηλότερο CPC. Σας προτείνουμε να προσθέσετε 5 – 20 λέξεις ανά ομάδα διαφημίσεων.

 

Βήμα #3: Χρησιμοποιήστε το Search Console

Αυτό το πολύ χρήσιμο εργαλείο σας επιτρέπει να δείτε τις λέξεις-κλειδιά που έψαξαν οι χρήστες όταν επισκέφτηκαν το site σας. 

 

 

Κόστος για Διαφήμιση στο Google Adwords

Το επόμενο βήμα για τη διαφήμιση στο Google Adwords είναι να ορίσετε την τιμή που θέλετε να πληρώνετε για κάθε λέξη και το κόστος ανά κλικ (γνωστό και ως CPC – cost per click). 

Ένα πολύ θετικό στοιχείο της διαφήμισης στο Google Adwords είναι ότι σας χρεώνει ΜΟΝΟ όταν γίνει κλικ στη διαφήμισή σας και κάποιος επισκεφτεί το site σας. Έτσι γνωρίζετε ακριβώς τι πληρώνετε και τι αποτέλεσμα έχει η διαφήμισή σας! 

Αυτό λειτουργεί με δύο τρόπους: 

  • Ο αυτόματος τρόπος: δηλαδή να αφήσετε την τιμή της δημοπρασίας να ορίζεται αυτόματα από την Google. 
  • Ο μη-αυτόματος τρόπος: είναι ο προτεινόμενος τρόπος, καθώς ορίζετε εσείς τι ποσό θέλετε να πληρώνετε και έχετε καλύτερο έλεγχο. Ωστόσο, θα χρειαστεί να αφιερώσετε λίγο παραπάνω χρόνο για να βλέπετε πού κυμαίνονται οι λέξεις-κλειδιά έναντι του ανταγωνισμού. 

Για να επιστρέψουμε στο παράδειγμα που αναφέραμε παραπάνω: κάθε φορά που ο Ηρακλής κάνει μια αναζήτηση, γίνεται μια δημοπρασία μέσω της οποίας καθορίζεται ποιες διαφημίσεις θα εμφανιστούν και με ποια σειρά.

Είναι εύλογο να σκεφτείτε ότι αν βάλετε την πιο υψηλή τιμή CPC η διαφήμισή σας θα βγει πρώτη. Σωστά; Όχι! Υπάρχουν και άλλα κριτήρια που έχει ορίσει η Google για την προβολή των διαφημίσεων, που όλα μαζί αποτελούν τον ΔΕΙΚΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (με άριστα το 10). Άρα, όσο πιο υψηλός είναι ο δείκτης ποιότητας της διαφήμισης, τόσο πιο χαμηλά είναι η απαιτούμενη προσφορά CPC. 

 

 

Διαφήμιση στο Google Adwords και Αρνητικές λέξεις

Επιστρέφουμε στο παράδειγμά μας και στον Ηρακλή, που αυτή την φορά ψάχνει “μεταχειρισμένα δερμάτινα σαλόνια”. Προφανώς από την στιγμή που δεν εμπορεύεστε μεταχειρισμένα σαλόνια, δεν θέλετε να εμφανιστεί η διαφήμισή σας, πόσο μάλλον να πληρώσετε κιόλας. 

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχει λύση. Σας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξετε από το menu τις «αρνητικές λέξεις κλειδιά». Έτσι θα προσθέσετε όσες λέξεις θεωρείτε ότι δεν υπάρχει λόγος να σχετιστούν με τη διαφήμισή σας, στην συγκεκριμένη περίπτωση τις λέξεις «μεταχειρισμένο», «μεταχειρισμένα».

Άρα σε αυτές τις περιπτώσεις η διαφήμισή σας δεν θα εμφανιστεί και θα εξοικονομήσετε χρήματα, στοχεύοντας παράλληλα σε πελάτες που θα έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να επισκεφτούν το site σας. 

 

 

Επεκτάσεις Διαφημίσεων στο Google Adwords

Ουσιαστικά, οι επεκτάσεις διαφημίσεων είναι ένα έξτρα κείμενο στη διαφήμιση. Προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα και δίνουν ακόμα περισσότερους λόγους στους χρήστες να κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας. Ας τους δουμε:  

  • Καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο από την απλή διαφήμιση
  • Προβάλουν έξτρα πληροφορίες για την επιχείρησή σας
  • Βελτιώνουν την αναλογία κλικ/αριθμό εμφανίσεων

 

 

Βελτιστοποίηση Διαφημίσεων στο Google Adwords

Ένας ακόμα πολύ σημαντικός παράγοντας είναι και η Βελτιστοποίηση των διαφημίσεων. Η πλατφόρμα του Google Adwords προσφέρει δυνατότητες προσαρμογής έτσι ώστε οι διαφημίσεις σας να φέρνουν το καλύτερο αποτέλεσμα για όσο καιρό τρέχει η καμπάνια που έχετε σχεδιάσει. 

 

Ουσιαστικά, με τη βελτιστοποίηση στόχο έχετε να μειώσετε το κόστος/κλικ και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα. Είναι κάτι που γίνεται καθημερινά και για όσο διάστημα τρέχετε διαφημίσεις στο Google Adwords.

 

Υπάρχουν δύο βασικά κριτήρια για να πετύχετε τον στόχο: 

 

  • Να αφιερώνετε αρκετό χρόνο για να αναλύετε τα δεδομένα
  • Να έχετε την κατάλληλη γνώση για να αναλύετε τα δεδομένα 

 

 

Αν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται περίπλοκα, μην αμελήσετε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε τις διαφημίσεις Google Adwords προς όφελος της επιχείρησής σας. Υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να σας βοηθήσουν, να σας συμβουλεύσουν και να σας εκπαιδεύσουν έτσι ώστε να κάνετε την καλύτερη δυνατή επένδυση και διαφημιστική στόχευση που θα φέρει αποτελέσματα. 

Διαβάστε τα

Blogposts μας

Article - Πώς το HubSpot Sales βοηθάει τις ομάδες πωλήσεων

Στον γρήγορο κόσμο των πωλήσεων, η πρόσβαση στα σωστά εργαλεία μπορεί να είναι η διαφορά ανάμεσα στο να πετύχετε τους στόχους σας ή να υστερήσετε.   Εδώ το HubSpot Sales λάμπει ως φάρος για τις ομάδες πωλήσεων που αναζητούν αποτελεσματικότητα.   Μέρος της ευρύτερης πλατφόρμας CRM του HubSpot, το HubSpot...

Διαβάστε περισσότερα
Article - Outbound Sales

Οι Outbound sales (εξερχόμενες πωλήσεις) αποτελούν ουσιαστικό συστατικό κάθε ισχυρής στρατηγικής μάρκετινγκ και πωλήσεων.   Σε αντίθεση με τις εισερχόμενες πωλήσεις, όπου οι πελάτες προσεγγίζουν τις επιχειρήσεις με τη θέλησή τους, οι εξερχόμενες πωλήσεις περιλαμβάνουν προληπτική προσέγγιση σε δυνητικούς πελάτες.   Οι εταιρείες με χρόνια εμπειρίας στις εξερχόμενες πωλήσεις θεωρούν...

Διαβάστε περισσότερα
Article - Inbound vs Outbound Sales

Οι εισερχόμενες (Inbound) και οι εξερχόμενες (Outbound) πωλήσεις είναι δύο θεμελιώδεις στρατηγικές στον κόσμο των πωλήσεων και του μάρκετινγκ, η καθεμία με το δικό της σύνολο τακτικών, εργαλείων και προσεγγίσεων.   Η κατανόηση της διαφοράς μεταξύ των δύο και ο καθορισμός του καλύτερου για την επιχείρησή σας εξαρτάται από διάφορους...

Διαβάστε περισσότερα